torsdag 6 oktober 2011

Just playing...

...eller varför blir det alltid ett myller 
när jag ska koppla av och sy för att det är skoj???
och jag har haft ett "sytillsammns" idag!
Hon fick "sparka på mig rätt rejält för att jag skulle komma igång,
men till slut så blev det fart på både mig och maskinen!!!

Jag hade en hel hög med remsor från Moda scrapbags 
som jag fått från Jane Gardner http://janegardner.blogspot.com/
och bytt mig till av Jenny tankaromtyg.blogspot.com
för ett bra tag sedan. 
De har legat framme i några veckor nu, 
 men inget har blivit gjort av dom.
Jag har så mycket annat som jag måste göra!!!

Efter en hel del:
-Måste bara...först 
från min sida så kom jag slutligen till skott!
Visserligen så var det remsor i olika breddar redan från början,
men varför kan jag inte sy ihop dom till ett rätt så stilfullt remstäcke?
Nej, jag måste sy och skära och sedan sy och skära en gång till!
Höstfärger är det iaf;-)
Som sagt;
Just playing....
*************************
Av mitt första försök till Magic Loop stickning i går blev inget!
Jag upptäckte ett fel och trodde att jag skulle kunna repa, men nix!
Jag fick börja om från början:
Här är försök nr:2
Det vill till att de blir klara snart!!!
För kvällens promenad med Raja lämnade fingrarna 
kalla och stela!
**********************
Nu tar jag strax natt!
Kram
Maja



8 kommentarer:

  1. Ränder på alla ledder :-)
    Det där med loopstickning verkar spännande. Har kollat flera olika videosnuttar. Ska jag göra så'nt så lär det inte bli två sockor på samma gång, det verkar nog så knepigt att hålla reda på en.
    Jag har testsytt kuber idag :-))
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det är ju det jag säger, sy och skära, sy och skära:-) men fint blir det! kram

    SvaraRadera
  3. Kommer att bli skiitsnyggt på ren svenska!!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  4. Spännande med både remsorna och vantarna.

    SvaraRadera
  5. Vissa dagar är så,ett steg fram och två bak. Fast jag tror det går framåt även såna dagar--på andra plan.Man skapar ju hela tiden och på slutet ger det resultat. Lycka till med dina projekt, de kommer att sluta bra båda.Det gör de alltid hos dig.
    kram Gudrun
    --som idag skall ta upp det jag stickat på torgvantarna.Det blev stora hål på några ställen:-))

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga remsor, blir säkert något bra utav dessa...Stickningen bryr jag mig inte om att kommentera:O))) Kram..

    SvaraRadera
  7. Jättekul att se remsorna ihopsydda!!
    Blir fiint!!

    SvaraRadera
  8. Jamen, läckert ser det ut iaf. Härliga höstfärger också.

    SvaraRadera