måndag 6 februari 2012

Afrika-gruppen...

...har träffats igen!
denna gången hemma hos Rut.
Nu är det hemsömnad som gäller och så träffas vi några
gånger per termin och syr och stickar lite tillsammans.
Här har Rut sytt färdigt ett täcke 
som någon annan har påbörjat.

Monica har varit flitig!

Patricia på Patch har sytt blocken och de cerisa bårderna.
Sedan skänkte hon arbetet till oss.
Monica har sytt på de lila bårderna för att få ut till rätt storlek och kviltat.

Min utmaning till damerna.
Ännu ett täcke som Monica sytt!
Jag är så glad att det blivit lite täcken från oss också
nu när så många av er andra syr och skänker.
Jag klarade av att sy nästan en halv meter för hand
på ett av Bettans arbeten och det är jag jätteglad för!!!
**********************
Jag har dåligt samvete för att jag inte svarar er
så som jag skulle vilja, men jag försöker att undvika
att göra de där sakerna som står på
"svarta listan".
Det blir därför väldigt lite dator just nu!!!
Kram på er!
Maja






6 kommentarer:

  1. Härliga täcken till de små barnen.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga täcken ni sytt!!
    Stunta nu i det förbaskade samvetet och gör så lite som möjligt av det som gör dig sämre!!!! Tror vi alla klarar oss utan dina svar ett tag!!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  3. Håller med Lizzan.. Datan kan förstöra mer än att göra nytta.Härliga täcken du visar upp!!kram

    SvaraRadera
  4. Goá värmande täcken ni gjort!
    Jag skriver inte heller varje dag,det blir ju ett heltidsjobb.Så klart att man ändå blir glad för härliga kommentarer:-)).
    Gör dagen till en positiv upplevelse!
    kram Gudrun

    SvaraRadera
  5. Bra jobbat att göra så lite som möjligt på "svarta listan"!!!
    Håller med Lizzan om det dåliga samvetet, vi vet ju hur du har det och hänger här på din dagbok iallafall!
    STOR KRAM

    SvaraRadera