lördag 12 maj 2012

Jag borde inte...

...ha sytt färdigt detta idag!
Men jag ville inte flytta undan tygerna en gång till utan
att det blev färdigt!
Mönstret var en tuturial från;

Egentligen är det bara lukkekanten och det gröna tyget
på baksidan som är från metervara.
resten är mina gamla scraps och presentscraps
från Gunilla, Vivianne, Carina och Jenny.


De färgglada blå och rosenmönstrade remsorna
kommer från Vivianne och den stora kartong med scraps som
hon skickade mig hösten 2010.
 Jag "smyger" in tygerna från den fina gåvan 
i olika arbeten som jag gör.
Här valde jag att inte smyga utan låta tyget spela roll!

Min kompis som var här under eftermiddagen och kvällen 
gillade denna kvilt i det mesta,
 men hon rös och pekade med avsmak på de svartprickiga fälten
på baksidan och ifrågasatte varför jag tagit med dom.
Svaret är ju naturligtvis att jag behövde dom
och tyckte att de återspeglade framsidan bra,
men det visar också att smaken är olika 
och att det är den som skapar bestämmer!!!
Jag är jätteglad åt denna kvilt!
Och
Eftersom jag inte ska få några barnbarn än
så kommer den att hamna på väggen!
Jag måste njuta av "Kaffetygerna" och
dessa tokiga stjärnor som jag älskar!

Nu väntar jag på mannen som är på väg hem från
Göteborg efter att ha sprungit runt stan i löparkläder!

Kväll på er!
Kram
Maja

13 kommentarer:

  1. Man blir ju så glad av att se denna quilt! Kram

    SvaraRadera
  2. Jättekul kvilt!
    För mig som är så fyrkantig skulle det vara en bedrift att lyckas med den bården!!
    kram

    SvaraRadera
  3. Sååå snygg!!! Helt i min smak! Nu är det bara en vecka kvar tills vi ses!! Jättekul!!
    Kram kram Mia

    SvaraRadera
  4. Åh så snyggt! Har också tittat på hennes härliga täcke och varit inspirerad!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Jättefin! Gillar också dessa stjärnor och vad duktig du är på att kvilta!! Vill också kunna men än har jag inte övat tillräckligt.

    SvaraRadera
  6. Underbart täcke, både fram o baksida! Kram till dej!

    SvaraRadera
  7. Härligt stjärntäcke!!!! med fin baksida, quiltningen ser så fin ut. Finns der ett mönster eller kanske en bok med dessa stjärnor? Hälsningar från ett kallt men soligt Skåne.Kram från MonicaJ

    SvaraRadera
  8. For en nyderlig quilt !! dødstøffe stjerner ;-))

    SvaraRadera
  9. Härlig kvilt du har gjort igen, och kviltningen är jättefin! Kram

    SvaraRadera
  10. Vilket superjobb du gjort och så läckert resultat.
    Kram

    SvaraRadera