tisdag 26 februari 2013

Inspiration?

Kan man bli inspirerad av något
som man sett tidigare?
Det tror jag!
Jag tror inte att man alltid är mogen för
allt man ser, 
eller rättare sagt att tiden är mogen för allt man ser!

Just nu så har jag så mycket tankar och ideér som jag skulle vilja testa,
men tiden vill inte räcka till för allt jag vill göra.

Tyger ligger på bänkar, bord och hyllor.
Jag gör anteckningar om vad jag skulle vilja sy
och funderingar om vad för tyger jag vill använda.

Ju mer jag tänker efter desto mer sugen blir jag på att sy
med scraps.
Eller rättare sagt; Jag vill sy scrappiga saker!!!

Nu får det istället bli mina kuddar och min duk
som jag visar upp idag.
Kuddarna ligger på vår säng och de används flitigt varje dag, 
eller egentligen varje natt!

Duken som jag var så missnöjd med när jag sydde den.
Nu tycker jag att den är rätt så Ok!
Visst, det saknas lite kontraster,
men inte spelar det så stor roll på en duk som
används och slits på.

Så är det väl med det mesta.
När det fått sjunka ned/in lite grand 
så kanske det inte spelar så stor roll!

Hoppas att jag iaf
lyckats inspirera någon till
 sömnad!

Kvällskramar!
Maja

6 kommentarer:

  1. Mittenkudden är min favorit! Så så läcker! Det var väldigt roligt att sy twister även om jag vände linjalen fel och resultatet blev tantigt:))
    Ikväll har jag bara skurit till kantremsorna för jag har tvättat och läst ut en spännande men lite konstig bok. Imorgon blir det andra bullar:))
    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Konstigt mitt huvud är också sprängfyllt,,skall tanka ur en del imorgon,,efter en härlig sydag..och Skype...Kuddarna är lika häftiga idag!!Bambikram

    SvaraRadera
  3. Javisst är det mycket man vill göra, man vet inte i vilken ende man ska börja. Twister-mallen vill jag också gör mer med, tyckte den var rolig och det är just vad dina kuddar är! Kram

    SvaraRadera
  4. Visst är det så att man inte alls blir inspirerad av vissa saker, men så en tid senare så klickar det. Man måste vara mogen för det.
    Här har solen varit framme några dagar och med den kommer energin. Så en lista på saker jag vill göra har det blivit! kramar Ullis

    SvaraRadera
  5. Fantastic pillows, Maria! I love this block - looks wonderful small or big and in those gorgeous Kaffe fabrics.

    SvaraRadera
  6. Jag kommer nog lite efter jag ungefär som arbogaölet!! De gamla tidningarna är det mest spännande och ger mig idéer som jag sen glömmer om jag har otur! Fast just nu sitter jag fat i ett skruvstäd tror jag!!
    Men att titta på dina bilder är som en lisa för min lite uppluckrade hjärna!!
    Ha det gott och glöm inte att vila dig lite emellanåt!!
    Kram

    SvaraRadera