måndag 30 december 2013

Tack och Grattis!

Tack så väldigt mycket till alla Er 
som hörsammade min uppmaning!!!

Gör det svårt för oss, bad jag om i förra inlägget och det gjorde Ni!

Vi har tittat, begrundat, funderat och så har vi bestämt oss
och det har varit jättesvårt!!!

Jag älskar det där som inte är allt för tillrättalagt 
medan KM gärna vill ha lite ordning och reda, 
men en sak har vi gemensamt;
 framför allt gillar vi det som är färgglatt!

Hur blev det nu då?
Mitt val:
Jo, jag kände hur hela jag blev glad när jag såg dessa:

Grete hade valt att visa flera olika bilder på sina
scrapsarbeten och de var alla så vackra, men som sagt,
något hände i mig när jag såg hennes bordsduk och dynor!!!

KM;s val:
Anna-Gretas
"Kvinna med barn och docka"
är tillräckligt färgglad, men ändå "ordning och reda i".
En klar favorit hos min man;-)
Jag tycker också att det är väldigt trevligt att man i Pumlans blogginlägg
får se vart hon hämtat sin inspiration.
Tack för det Anna-Greta!

Eftersom jag hade båda damernas adresser hemma så har posten
redan fått i uppdrag att leverera varsitt kuvert till dom.
Hoppas att blandningen av gammalt och nytt,
stort och smått kan inspirera till nya storverk!

*************************************************************************
Till alla Er andra (och naturligtvis Grete och Anna-Greta) så vill
jag bara säga att det blir fler chanser att få scraps från Paradiset,
men mer om det den 1:e Januari.

Så Tack än en gång till alla Er som snabbt ställde upp och
skickade bilder på sina arbeten och som snällt bloggade
och visade upp sin scrapkonst!

Kram//Maja

14 kommentarer:

  1. Grattis Grete och Anna-Greta!
    ( Vad var det jag sa Pumlan! ;-) )

    SvaraRadera
  2. Yiiipiiie! Det var verkligen kul! Hälsa och tacka maken!!!! Och tack Maja också!!! Vad kul!

    SvaraRadera
  3. Grattis till de lyckliga vinnarna!!!Bambikramar

    SvaraRadera
  4. Vad roligt och grattis till vinnarna - som är väl värda utnämningen med de toppenfina scrapsarbetena!
    Kramisar

    SvaraRadera
  5. Och så är det spännande att se vad du hittar på för något 1 januari! Åh, hela två dagar dit!!

    SvaraRadera
  6. Tusen takk for hyggelige ord, og så gleder jeg meg til pakke i posten! Det er sant at man blir glad av de stolputene og duken! Skikkelige "blomster" i hager, er de!
    Og gratulerer til Pumlan, kjempefint bilde hun har laget! Føler meg beæret som vinner sammen med henne!
    Spent på neste utfordring!
    Godt nytt år til deg og dine, og takk for mye inspirasjon!

    SvaraRadera
  7. Grattis till vinnarna! Och Gott Nytt År till dig och din familj Maja! Kram Ulrica

    SvaraRadera
  8. Grattis till vinnarna! Härliga, färgglada skapelser!
    Gott Nytt År, Maja!

    SvaraRadera
  9. Blev väldigt förtjust i Gretes bordsduk och dynor jag också! Jätteläckert!
    Anna-Gretas bonad var också jättejättefin!
    Grattis till er båda två!
    Gott nytt år och en extra nyårspuss till Zacke:))
    Kram Mia

    SvaraRadera
  10. Grattis till de två vinnarna. Båda har sytt jättefina saker.
    Jag önskar dig Maja och din familj ett riktigt gott nytt år

    SvaraRadera
  11. Grattis till fin arbeten och fina vinster

    SvaraRadera
  12. Tror "blogger" har moret seg med Google translate i noen kommentarer her! Morsomt, det der!

    SvaraRadera
  13. Ser fram emot att läsa Ditt blogginlägg den 1 januari, för Du verkar "ha något på gång". Spännande, spännande, tycker jag!

    Dollandesign

    SvaraRadera
  14. Grattis till vinnarna ! Så fina bilder som ni sänt in.
    Väntar med spänning till i morgon på ditt inlägg.
    Har för första gången lovat mig ett nyårslöfte, att sy av mina scraps :)
    Gott slut och god fortsättning på nya syåret.

    SvaraRadera