fredag 31 januari 2014

Fredag igen!

Finns det någon som känner igen sig i att skjuta på saker,
skjuta lite och så lite till?!
Helt plötsligt så är det futtiga 24 timmar kvar av månaden
och det saknas 20 stycken  Tula Pink-block!!!
Det var bara att ställa klockan på tidig ringning och gå upp och sy!!!
Här är mina Tula-block sydda i Tula-tyger.

Så kommer de där extra;
De där som jag syr av tygerna i mina scrapbags.
Denna gången var det dags för de gröna!
-
De är okay, men jag har fortfarande lite svårt för grönt!
Det är en vacker färg, 
men med så otroligt många olika nyanser som gör det svårt att "få till det bra"!
Jag får trösta mig med att man ser blandade kalla och varma gröna nyanser ute i naturen också!

*************************************************************************

På tal om att vara sent ute:
I morgon drar vi Januaris vinnare bland de av er  
som deltagit i 
"Scrappiga Stjärnor"
Så om Du har sytt någon stjärna och vill vara med i dragningen
så är det dags att lägga in den NU!
Gå till 1/1-14 och fyll i uppgifterna där.

En liten länkning till: AmandaJean och sedan ska jag sova!

I morgon är en ny dag, med nya möjligheter och  mycket sömnad, 
får vi hoppas!

Kram//Maja


7 kommentarer:

  1. Ja du har sytt en del sedan promenaden med Vovsingen,,, grönt är skönt heter det ju.../Bambikram o sov gott

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat om än lite väl sent...kanske. Det blir ju lite stressigt när man kommer såå nära deadline! Men fina blev de... du vet ju att jag gillar grönt! Nu kan du ta det lilla lugna i morgon!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Härliga Tula block du sytt. Väntar med spänning på vilka vi skall sy nu i februari.
    Och min stjärna skall jag ta tag i nu i veckan, så jag inte glömmer det. :)
    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  4. Grönt är skönt!!! Vad härliga dina block är och vad mysigt det ser ut när du har ägnat dig åt en färg i taget - det blir så mustigt och färgrikt! Trodde att jag skulle hinna få in ett avslut i Scrappiga Stjärnor men den här veckan gick för fort - så nu har jag snart något till februari istället. :-))
    Kramisar

    SvaraRadera
  5. Grönt är som sagt skönt. Och jag tycker dina block blir så fina.
    Tula Pinktygerna är läckra också.
    Jag har också sytt lite ur boken sen i höstas. Nu har jag hunnit skära till alla block, återstår att sy ihop dem. Det kommer nog så småningom :))

    Ha en skön helg, kram.

    SvaraRadera
  6. Åh, jag som gillar grönt! Hur snygga block som helst! Men favvoblocken är ändå de som är sydda av Tula Pink tygerna!

    SvaraRadera
  7. Som du vet så gillar jag ju grönt, så jag tycker dom är jättefina! Men jag gillar blocken i Tula-tygerna också! Kramar Ullis

    SvaraRadera