måndag 3 november 2014

"Afrikadamerna" ...

...hade träff idag och vi hade tre nya kviltar färdiga!

Alla tre kviltar har kommit till genom någon form av sammarbete.

Denna kvilten har Jenny sytt mönsterdelen.
Sanna har sytt på bårderna och jag har frihandskviltat och kantat.
Tyget till bård och baksida har skänkts av en dam i trakten runt Surahammar.
Tyvärr har jag glömt hennes namn.

Här har Ami satt samman en mängd olika block som vi fått.
Det är nog bäst att inte nämna någon sömmerska, 
för jag har nog glömt ett flertal av namnen.
Jag ser iaf att en del block har kommit från Göteborg och andra från Skövde.

Ingrid har sytt denna kvilt med rester av block och bitar efter vår
"sydam" Kerstin, som saknas oss.

Tack alla som varit inblandade i sömnad eller att ha skänkt tyg till dessa arbeten!

Jag och KM var i Stenum idag och lämnade av dessa, 
tillsammans med en hel del handstickade tröjor, vantar, sjalar och halsdukar.
De stickade arbetena hamnar i Rumänien,
medan täckena går till Afrika och Gamboula.

Glädjen och tacksamheten gick inte att ta miste på när vi packade upp
och lämnade av våra gåvor!

Tack till Er som ger!

En stor KRAM!!!

Maja

5 kommentarer:

  1. Härliga kviltar!
    Dem ger glädje för oss som tittar på dem och för de som får dem. Härligt!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så fint för de barn som får gosa i de fina täckena!

    SvaraRadera
  3. Jättefina täcken till ett fint syfte! Har lite dåligt samvete att jag inte sytt nåt på länge:( får se om armen blir bättre snart. Kram Mia

    SvaraRadera
  4. You are a beautiful person and these quilts are going to be cherished, I am sure. Bless you :)

    SvaraRadera