onsdag 17 december 2014

Det blir Jul ändå...

Hej på Er!

De som läst min blogg länge kan nog lista ut symboliken av dagens bild!


För er andra kan jag berätta att en tom julstrumpa betyder att:
" Här satsas inte på julen i år"!

De tre grodorna på betyder att jag återigen tillbringat mycket tid på vårdcentralen
  och fått ta många blodprover.

Det är inte ens alla grodor som jag fått den senaste tiden.
De första överlämnade jag utan att fotografera.

Min kompis Bettan spar på grodor och den här sorten 
(som barn får som tröst eller grattis när de varit duktiga hos doktorer eller tandläkare)
 och de sitter alla på instrumentbrädan i hennes bil.

Jag får dem för att jag brukar skämta med sköterskorna 
om att jag som får utstå så många stick också är duktig. 
Eftersom jag inte ska ha dom själv så kan jag med att fråga efter en tröstgroda!

I dag behövde jag inte ens fråga!!!

November var en riktig skräpmånad och
 än så länge så har inte december varit bättre!
Jag ska inte trötta ut någon med utdrag ur min journal, 
men yrsel är inte att rekommendera!!!
Jag har nu haft ett huvud som "svajat" och snurrat sedan den 1:a december
och detta är första inlägget denna månad!

 Kerstin kommer att få scraps för sin "Scrappiga Stjärna" 
som hon sydde i November och om någon vill redovisa stjärnor för
december så gör det i kommentarsfältet till detta inlägg!

Jag kan inte lova någon mer bloggning innan jul,
så redan här vill jag passa på att 
önska ER
EN RIKTIGT GOD JUL!!!

Stor Kram
Maja

16 kommentarer:

  1. Och en riktigt riktigt god jul på dig. Svajigt huvud kan ju inte vara ett dugg kul. Hoppas alla prover ger ett svar som leder i bättre stabilitet. Krya på dig.

    SvaraRadera
  2. Önskar Dig en fin Jul och Gott Nytt År. Krya på Dig ,har just saknat Dig här. Någon stjärna har det inte blivit,Sytt ett babytäcke,det tog en del tid

    Kram. Marianne

    SvaraRadera
  3. Krya på dig med stormsteg! Vi ser fram emot dina blogg inlägg när du har tid och ork. Önskar dig en God Jul o Gott Nytt År. Kram

    SvaraRadera
  4. En riktigt God Jul och hoppas att det nya året kommer med nya "friska" vindar! Yrsel är inte kul och jag hoppas de kan hjälpa dig! Kramar!

    SvaraRadera
  5. Hoppas att det går framåt nu så du får nya pigga krafter.
    Önskar dig en riktigt God Jul och Gott Nytt Friskt Sy År.
    Må så gott

    SvaraRadera
  6. God bättring och önskan om en God Jul och Ett Riktigt Gott nytt Syår!! Många kramar till dig...

    SvaraRadera
  7. En riktig god jul Maja och jag hoppas verkligen att du snart får nya krafter till både det ena och det andra.
    Många kramisar

    SvaraRadera
  8. Visst blir det jul ändå!
    Kram på dig vännen och se till att vara nära dina nära och kära, det är bara det som betyder något i slutändan!

    SvaraRadera
  9. Krya på dig Maja. Jag hoppas innerligt att du snabbt får hjälp, så du slipper yrsel och får må bra igen.
    Ha en så God Jul det bara går - och det kan man ha utan julpyssel och julefint.

    SvaraRadera
  10. Hoppas att du snart får hjälp så du kan må bättre.
    Skickar en styrke Kram till dig, och önskar dig en så bra och God Jul det går.
    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  11. Jag hoppas verkligen att du snart kommer att må bra igen!! Yrsel är inget man önskar på nån enda människa eller ens ett djur för den delen! Ha nu En God Jul... En Jul med återhämtning och lugna fina dagar i familjens hägn.
    Kram från mig till dig

    SvaraRadera
  12. Hoppas att du blir bättre snart och ja det blir jul ändå. Kram

    SvaraRadera
  13. Jag sitter här och plockar med mina halvfärdiga projekt när jag kom att tänka på dig igen; "tänk om jag skulle göra slag i saken och göra färdigt Sudoku-täcket!" ;)
    Hälsa så gott till Bettan!
    God jul till dig/er! Sköt om dig o de dina! <3
    Kram från Nettan

    SvaraRadera
  14. I am so sorry you are still not better. Sending hugs and kisses from Wales and wishing you and your family a 'Nadolig Llawen' x

    SvaraRadera
  15. GOD JUL o GOTT NYTT ÅR!!
    Styrkekram till dig.
    Gudrun

    SvaraRadera
  16. Ursäkta, det här är bara en test.
    kram

    SvaraRadera