måndag 15 juni 2015

Jag tycker att sådant här är så...

...gulligt, söt och rent av charmigt!
Nu har jag börjat inse att jag kanske är själv i den "närmsta bekantskapskretsen" som tycker det.
Det kan inte hjälpas, någon dag, förhoppningsvis inte allt för långt bort i tiden så får dessa block     bli en duk.

Mönstren kommer ifrån den härliga boken:
I höst kommer vi i min sygrupp på Skövde Symaskiner sy ur denna.

Därför kommer jag inte att sy ett endaste litet block ur den under sommaren,
utan lägga undan den nu och bara längta efter att få sy olika mönster tillsammans med de andra damerna.
Det kan bli riktigt roligt eftersom vi har så olika smak i våra tygval!

*******************
Tänk, klockan är nästan 11 på kvällen och det är så ljust ute!
Om jag inte hade pyjamas på mig och ska skynda i säng, för att få sova lite innan nattens hockeymatch, så skulle jag kunna gå ut och sätta mig och läsa tidningen!!!

I denna ljuva sommartid...

Tack för de fina kommentarer och privata mail som jag fått med anledning av mina senaste bloggnlägg!

Ja, jag är ledsen nu, men det ska gå över.
Det är bara så slutgiltigt när någon dör!
Jag måste vänja mig vid tanken och det kanske tar ett tag.

Tur att jag har en hund som är så lyhörd på matte!
Inte ens nu lämnar han min sida!!!

Ta hand om Er!

Kram//Maja



3 kommentarer:

  1. Hej Maja Jag gillar också skarpt den boken, men har inte ännu sytt något ur boken. Jag tror att det blir några ljuvt romantiska tyger eller kanske trettiotalstyger, som jag har mycket av sedan tidigare. För visst är det en härlig bok eller hur?

    SvaraRadera
  2. Det är en bok som ser intressant ut! Men här har gjorts alldeles för många inköp, så nu får det vara stopp ett tag! Fina block!!!

    SvaraRadera
  3. Very informative, keep posting such good articles, it really helps to know about things.

    SvaraRadera