fredag 29 januari 2016

Veckan som gått!

Ibland gäller det att hitta en bra medelväg.

Jag tror att min "medelväg" får bli en eller två bloggningar i veckan 
och dessemellan så kan man hitta mina bilder på instagram. 

Föga förvånande så heter jag Majas Paradis där,
 så den som är intresserad kan titta in där och se vad jag har för mig.

Här är några av de saker som jag sysselsatt mig med sedan sist.
Våra nyaste kuddar!
Topparna sydda av mig under onsdag och torsdag 
och kviltade under torsdag och fredag.

Måste säga att jag gillar att kvilta "pebbles".
På dessa har jag testat en och samma övertråd,men många olika undertrådar.
Det syns inte riktigt här, men trådspänningen jag använde gör att undertrådens små prickar lyser upp på framsidan och ger en härlig effekt.

Jag testade på en liten bit först och frågade KM vad han tyckte.
Det blev tumme upp så då fortsatte jag med olika naturfärger. 
från mildaste ljusgrön till en stark tegelröd. 
Det är så bra med Kaffe Fassettkollektivets tyger för allt passar till deras färger!

Mönstret är: Swoon som är designat av: Camille Roskelly.
Jag har ändrat storlek på blocken för att få dom att passa till mina innerkuddar. 

*****

Här är något annat som jag sytt under veckan som gått.
Maria på Pink Pony Design har designat ett lättsytt och roligt solglasögonfodral

Jag sydde det randiga till mina solglasögon och så omarbetade jag mönstret lite och sydde den mindre (med fisktyget) till en "mobilväska" för hundpromenader.
Där har jag plats för telefon, nycklar, några kort och lite sedlar.

Sedan sydde jag en liten "Sleepingbagpouch".
Den är perfekt att ha headsetet i.
Design: AYLIN.NILYA 

Nästa projekt borde vara att städa i Paradiset,
men jag vet inte i vilken ände jag ska börja!
Antar att det slutar med att jag river fram lite till...

Jag länkar till Amanda Jean

Ha en riktigt Go´Kväll!

Kram//Maja

9 kommentarer:

  1. Så flotte og fargerike puter. Swoon-mønsteret har jeg. Kanskje jeg skulle prøve?

    SvaraRadera
  2. Dina kuddar blev så läckra. Gillar din kommentar om att riva fram istället för att städa. Kram

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara kuddar du sytt! Både valet av tyg och den fina bubbelkviltningen är helt underbar! De andra sakerna du sytt är också jättefina och i fina färger. Härligt Maja! Jag brukar städa upp för då får jag mer plats och mer inspiration att sy, men det är nog som allt annat en smaksak.

    SvaraRadera
  4. Kuddarna är verkligen skitsnygga!
    Och medelvägen är nog en god väg. Själv orkar jag aldrig blogga längre, instagram passar mig bättre.

    SvaraRadera
  5. Åh vilka fina kuddar, superläckra! Tummen upp! Hälsningar Birgitta i Bollebygd

    SvaraRadera
  6. Så härliga kuddar! Gillar din kviltning också, kviltar också mycket gärna "stenar".

    SvaraRadera
  7. Gorgeous cushions and I love your pebble quilting - very effective :)

    SvaraRadera
  8. Så läckra kuddar. Har du extra tjock vadd emellan? Du lyckas få fram ordentligt djup i quiltningen. Jättesnyggt.

    SvaraRadera