lördag 27 februari 2016

Veckan som gått!

Hej på Er go´vänner!

Ni som tittar in i "Paradiset" och vill veta vad jag haft för mig!
Här kommer en veckas summering av mina alster.

Som vanligt har jag svårt att kasta skräpet efter ett färdigt arbete,
Här blev det en liten nesse som "såg dagens ljus".
De underbara tygerna är köpta av:http://borlangesycentrum.se/

Jag lovade Eva att sy en bonad att ha i affären om hon skickade lite tyger till mig att sy av.
Jag blev nämligen "helt galen" i att sy dessa rävar!
Design: Elisabeth Hartman,
Förhoppningsvis sitter de uppe i Borlänge sycentrum nu.
Jag vet att de är framme i Dalarna i alla fall.


"Titti på Ranten"
är en fena på att överraska!
Rätt som det var låg det ett paket i brevlådan!
Nya tyger!!!


De blev diverse olika korgar.
De heter "pixiebaskets" och hon som designat dom heter:
Heidi Staples.
Ni hittar mönster på dom i hennes blogg,



 Jag sydde en stor också!
Utgångspunkt från Heidis mönster, men helt annan storlek.
Den blev den "saknade korgen".


Nu ser det ut så här på min lilla vagn som jag har till höger om symaskinen.
Allt det viktiga får plats och jag har ordning på mina saker!



Så kom det en sändning till med nyinkomna tyger från "Titti på Ranten".


                                            Tyvärr är jag trött och orkar inget särskilt!
Jag "går på medicin" igen och får vänta på inspiration att sy något av de nya tygerna.

Det blev en hel del gungande  och gosande med Zacke!


Till sist tröttnade KM på mig!
-Gå in i syrummet och gör något!
Vilken underbar uppmaning!

Jag var "trött som bara den", 
men jag satte mig och sorterade i Tilda-tygerna.
Det blev en hög som kvalificerade sig till papperskorgen.
Fast det är ju synd att slänga så fina tyger!!!!
 
Innan det var dags att gå och lägga sig hade jag sytt en Tilda-nesse!

Jag blev så nöjd och den är så fin!
Bara skräp!!!
Undrar just om vi lappsömmerskor verkligen har något skräp?!

Nu är det dags för denna Majan att sova en stund!
Medicinerna jobbar för fullt i kroppen och det känns!
Hoppas att Ni är friska och krya!

Kram//Maja


P.s Det är öppet hos http://crazymomquilts.blogspot.se/2016/02/a-big-week.html så jag gör en länkning! D.s.

13 kommentarer:

  1. Krya på dig Maja!
    Så mycket fint du får till av dina överblivna små rester.

    SvaraRadera
  2. Hei. Sett litt i bloggendin og her er det mye fint :-)
    Fine punger av rester :-)
    God søndag..

    SvaraRadera
  3. Det är inspirerande att få se vad Du "pysslar med i Paradiset", tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  4. Fina saker som du har sytt. Tack för tipset på korgarna! Jag borde sy några åt mig också att ha i min vagn vid symaskinen. Krya på dig!

    SvaraRadera
  5. Bästa medicinen är att sitta bakom symaskinen !! Krya på dig♥! Bambikram

    SvaraRadera
  6. Så flitig du varit trots att du inte mår så bra - hoppas du snart gör det! Så bra att du har Zacke att gosa med så länge också!

    SvaraRadera
  7. You have had a busy week - lots of beautiful things but you are the most beautiful! Please take care of yourself, I hope you feel better soon, my friend X

    SvaraRadera
  8. Krya på dig, du ser allt lite trött ut i stolen. Men som avkoppling brukar allt bli lite bättre i syrummet! Så många fina "skräpsaker" du fått ihop och jag har åtminstone inget skräp:O)) Kram på dig!

    SvaraRadera
  9. Hoppas du känner dig bättre! Du har trots det hunnit med både det ena och andra. Håller med om att rävarna är jättemysiga!

    SvaraRadera
  10. Bra att du vilar och tar hand om Zacke så du har lite energi till sömnaden också.
    Å så fina dina 'skräp korgar' du har sytt.
    Ktya på dig :)

    SvaraRadera
  11. Krya på dig! Fina saker du sytt,som alltid.
    Kramar till dig och vovven.

    SvaraRadera