fredag 23 december 2016

GOD JUL!!!

Sådär snabbt försvann alltså 22 dagar!
Jag som tyckte att det var i förrgår som jag skrev senast!

Vad har hänt sedan dess?
-Jo, jag har sytt, promenerat med hunden, myst med gubben,
köpt julklappar,
 umgås med vänner, sytt en hel del 
 och som vanligt, varit lite sjuk...

Jag fick ett kit med Stoftyger som skulle bli en väggbonad, 
av min kompis Bettan, för några år sedan.
Väggbonader har jag lite många av,
 så efter ett antal år i plastpåsen så tog jag fram tygerna och sydde en duk.

Blått och silver är mina favoriter.
Jag behövde en lång löpare till bordet i kammaren.
140 cm lång och 33 cm bred.
Den kommer att bli bra!


Vinterns bästa!
Åh, vad skön denna enorma kudde är att luta sig mot i soffan!
Tygerna är av Kate Spain. 


Min brorsdotter Sara fyllde 9 år strax innan Lucia.
Detta pennfack fick tumme upp efter att ha granskats noga;-).
Tygerna kom till mig som present från Eva


Tänk att det kan bli en nesse av små scrapsbitar.
Så typiskt mig att sy av det som blev över.
Blocken som jag sydde har jag förlagt!!!


Jag har också roat mig med att följa tips och trix från nätet.
Av en ståltrådsgalge, lite glitter och några gamla julgranskulor blev det en kulkrans.

Ja, detta är lite av vad jag skapat sedan sist!
Förhoppningsvis blir det en liten sammanfattning innan 2017.

Sist men inte minst så önskar jag
och min härlige kille Er en riktigt
GOD JUL!
Kram
Maja

8 kommentarer:

  1. Flitens lampa harmlyst hos dej, jättefina saker du skapat.
    Nu önskar jag Tomtevovven och hans matte med familj en Riktigt God jul!
    Kram från AnneMarlen

    SvaraRadera
  2. Zoya och jag önskar er en riktigt God Jul. Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga alster du har sytt! Alla lika fina!
    Önskar dig också en riktigt
    God Jul!
    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  4. Åh vilken häftig krans! Riktigt snygg!
    Indy och jag önskar dig och Zacke ett riktigt fint 2017.
    kram
    Irene

    SvaraRadera
  5. Super fina alster. Har du fått tumme upp på pennfodralet av en 9-åring så måste den vara fin, för vad jag vet så är barn väldigt ärliga. Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  6. Ja, nu är julen förbi och vi har nyårsfirandet att se fram emot, Maja.
    Tänker ofta på Dig och jag hoppas att vi även under 2017 "kommer att ha kontakt med varandra", på ett eller annat sätt.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  7. Really great art. You are an inspirational!

    SvaraRadera