måndag 4 juli 2011

Sommarstädning i Paradiset

I dag har det städats och plockats undan i syrummet.
Jag undrar varje gång jag städar varför det blir så stökig?
Jag vill ju ha ordning och reda så att jag bara kan plocka fram mina
saker när de behövs!
Synd bara att jag inte lägger tillbaka dom efter mig!
Nu var jag inte själv i Paradiset eftersom
Malin var med. 
Hon är Jakobs flickvän och fick det 
föga roliga jobbet att sortera nålar och kasta de som inte längre var dugliga.
När sedan detta jobb var gjort så hjälpte hon till att sortera tidningar.
Jag plockade fram en hög med nessar som hon fick välja bland som tack.
Så gjorde hon mig så förvånad!!!
Jag trodde att hon var en rosa-tjej.
Där ser man!
 Man ska aldrig ha förutfattade meningar
 och det är aldrig fel att prata med folk och fråga vad de gillar!!!
********************************
Nu frågade jag inte
Kikki, Monica och Gunilla
vad de ville ha utan skickade
varsitt  kuvert kuvert med två tyger i.
Lite av en utmaning.
Jag tror att de kan bli riktigt snygga 
med de rätta tygerna till.
Om ni lyckas sy något med dom tillsammans så
skicka gärna en bild!
Lycka till!!!
*******************************
Det kom mycket rolig post idag!
Tack till Carina!!!
Tack också
 till Bettan-sytanten
som skickade mig min vinst!
Här är en närbild av min nya jättefina kasse!
Den är så fin och färgerna får mig att bli så glad!!!
****************
Strax dax för sängen!
Upp med tuppen i morgon!
Tandläkaren!!!

Kram Maja

7 kommentarer:

  1. Nice färgkombination på din vinstkasse! Grattis, vad roligt att du vann! Fint också att få lite hjälp att städa! Jag försöker att få sonen att städa åt mig. Det går inte alls :0) Du får ta reda på din skit själv säger han! Det finns att städa, det tar aldrig slut, synd att det inte är lika roligt som att sy!
    Ha en bra dag!
    Kramen/Sussie

    SvaraRadera
  2. Hej Maria! Läser din blog även om jag inte kommenterat. Nätet r lite kasst i mitt Paradis..:) så ibland när jag försökt kommentera funkar det inte. Jag skulle ha skickat bilder på pojkarnas täcke innan vi åkte men det glömde jag. Ska försöka göra det från mammas dator.
    Ha det gott!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Läckert mönster på din kasse!! Det ska bli spännande att sätta tänderna i mina vinsttyger - alltid lite kul med kombinationer som man inte valt själv. Jag är så glad att jag vann. Tacka en av dina boys som valde just mig :-) Kram Kikki

    SvaraRadera
  4. Undrar hur mycket du har i ditt Paradis:-)).Så många fina tyger och necessärer och....
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  5. Härligt med städhjälp och visst kan man bli förvånad över människors smak ibland ;)
    Ha en bra dag i paradiset!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  6. Ett stort tack för de fina tygerna som anlände idag. De ska jag säker kunna klura ut något att sy av lite längre fram.
    Just nu är jag som besatt av att sy Dear Jane block. Håller på med mitt tolfte. Det består av 47 bitar och blir ändock bara 4.5x4.5 cm. Men kul är det!

    SvaraRadera
  7. va mycke fint du visar!!; ja det är mystiskt tycker jag oxå då ens syrum blir så himla råddigt då man ha vart där en stund..hihi.. tror det är små troll som råddar åt en.så fin nessesär tjejen fick..o blått är ju fint.

    SvaraRadera