torsdag 25 augusti 2011

Mitt myller

Fast Bettans tolkning.
Jag tror att jag inte visat denna topp ännu.
Jag fotograferade den i somras och gillar den verkligen!
Dax att kvilta snart Bettis och få den färdig!
Man kan verkligen snacka konfetti här!
**************
Ikväll har vi varit på Helga-kalas!
Min brorsdotter fyller 10 år idag!
Det är lite synd att hon är ca: 30 år för ung eller jag 30 år för gammal;-)
Vi skulle kunna ha väldigt kul ihop.
Nu fick vi iaf tillfälle att sitta och handarbeta lite tillsammans.
Jag hade med min alpacka-stickning och 
i ett av paketen låg en påtdocka som genast användes .
Fast inte denna!
Jag var ju "tvungen" att köpa en till mig också!!!
Man får tacka det där tyska företaget som börjar på L
20:- för en så´n kul "leksak"!
***********
Ha en god natt!

Kram Maja








6 kommentarer:

  1. Påta gjorde jag mycket i min ungdom. Mest påtade vi med tunna plasttrådar. Som tur är har jag några gamla trätrådrullar kvar som jag kan göra påt-dockor av - alldeles gratis :-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tänk att det "gamla" kommer tebax!!undrade just var du höll hus,men förstår att kvällen blev sen ,med ett så trevligt sällskap.
    Gott ser lakrisen ut i sin skål!!!Kram

    SvaraRadera
  3. Hon växer snart "ikapp" dig!
    Men vem säger att man inte kan leka ihop med 30 års skillnad?

    Jag hade också trä-trådrullar med spikar i att påta med när jag var liten.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Tänk allt det gammla kommer tillbaka med jämna mellanrum. En sån docka ska nog jag också inhandla..kram från en som också ska på tioårskalas imorgon..

    SvaraRadera
  5. Handarbeta kan man alltid göra ihop oavsett åldern...:) Det är både mysigt och kul!
    Jättefina bilder igår! Härliga!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  6. En påt-docka köpte jag så syfestivalen... den har jag glömt att prova.
    Kanske dags nu...

    Kram o ha en trevlig helg!

    SvaraRadera