måndag 3 oktober 2011

Har ni tröttnat...



...på de här än?
Det har inte jag!
Nu är de tvättade i så varmt vatten som jag förmår att stoppa ner händerna i 
och dessutom så luktar de lite lätt av grönsåpa och mycket av får!
****************************
På något konstigt vis så har det blivit 
Oktober och idag kom jag på att jag glömt lotta ut
Septembers kommentarsvinst!!!

Grattis Immi!!!
Tygerna är från mig 
och
 Marie på Quiltbutik Textilia sponsrar med
"dragnålarna"
**********************************************
Jag fick en fråga om Garn Malins remsor.
De är troligen stickade på stickmaskin i tunt Alpacagarn.
 Motsvarande stickor: 2-2,5.
Remsorna har 7 eller 8 maskor (det är lite olika).
*************************************
I morgon blir det nog en dag i Paradiset.
November närmar sig med stormsteg och jag har en kvilt 
som måste jobbas på!!!
Annars är det mycket sticka just nu!
SÅ kul!!!
******************
Ta hand om er!
KRAM
Maja

6 kommentarer:

  1. Vilka härliga vantar Du stickat!!! kram

    SvaraRadera
  2. Snygga vantar. Jag har ju 100% ullgarn i div. färger liggande i någon av lådorna. Såg på Nordiska Muséet igår vantar stickade efter ett gammalt gotländsk mönster som bl.a. kallas Våffelstickning.
    Men idag (igår) har jag sytt för första gången sedan jag kom hem från semestern :-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jättefina vantar!! Jag håller på med flere olika sjalar/halsdukar just nu...Fast visst kliar det i fingrarna att börja sticka nått ur Vantboken.Det vill ju inte gå att kommentera på alla bloggar så hoppas dethär kommer fram nu.

    SvaraRadera
  4. Vantarna är ju såå fina - så de tröttnar man ju inte på.
    Det är alltid lika roligt o inspirerande att se det du gör...
    Kramis o ha det gott

    SvaraRadera
  5. Åhhh, vad glad jag blev, tänk att jag vann, det har jag aldrig gjort i någon blogg förut...Så fina tyger och nålar...Tusen Tack Maja... Så jättesnygga vantar ock! Kram Immi

    SvaraRadera
  6. Åh vilka snygg vantar, de blir sköna när kylan kommer.

    Ett grattis till Immi.

    Kram Lena

    SvaraRadera