tisdag 13 november 2012

Tisdag-ingen trist dag!

Kallt och klart väder i morse!
Jag tog med mig min Raja på en lång och solig promenad
och sedan gick jag hem och sydde!!!
Det är som att det räcker att klaga lite så
blir det lite fart på fru G!

Nu vill jag visa vad resterande Pinglor sytt
med hjälp av sina Twisterlinjaler
(ni såg Mias, nu min, väska som jag visade för några dagar sedan).

Gumpis sydde en gardin till sin tvättstuga.

Kerstin sydde en löpare.

Inger sydde också en löpare.

Twisterlinjalerna är kul och jag har köpt en till!!
Det är en som är anpassad till resterna från 10" Twistern.
Den ska bli kul att testa den, men det lär dröja!

Kväll på er!

Kram

Maja


8 kommentarer:

  1. Det blev ingen promenad för mig. Kamerabatterierna var urladdade så jag stannade hemma och sydde istället.
    Har gjort en egen twistermall som passar till min 15cm-linjal. Ska testa någon gång i framtiden :-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad ni jobbar på och fint blir det... speciellt gillar jag gardinen. En sån kan det nog bli nån gång!Minitwistern är på gång och det blir spännande!
    Glöm inte att sköta om dig!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag älskar verkligen twistermönstret! Jättefina grejer alla sytt och de är ännu snyggare i verkligheten! Jag är också extra förtjust i gardinen! Morsan får passa sig så den inte försvinner:)))
    Idag har laborerat lite i syrummet:) får se hur det blir:)) Skickar bilder när jag är klar.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. It`s gorgeous!!I love this pattern,is in my to do list but never find the time to star play and make it.

    SvaraRadera
  5. Snygga saker dina Pinglor har sytt med Twilstern! Kram

    SvaraRadera
  6. Masse flotte ting her..
    Jeg elsker Twister linjalen og har også kjøpt den store linjalen..
    Akkurat nå har jeg så mange prosjekter at det blir litt vanskelig å velge hvor jeg begynner ;-))

    SvaraRadera
  7. Dina pinglor är fiffiga och duktiga,,,kan "fröken" ha med ett finger??kanske...men så är ju mallen också ett bra hjälpmedel!!Kram

    SvaraRadera
  8. Så himla fint och variatinsrikt det blir med twisterlinjalen... Borde nog införskaffa en sådan.
    Duktiga Pinglor du har.

    Ha det gott, kram.

    SvaraRadera