fredag 28 december 2012

Årets sista fredag...

...shopping på stan, ishockey på TV,
virkning
och 
sömnad i Paradiset!
Finish it up Friday 
och 
länkning till

Jag plockade fram min
"Quilt in a Cup".
och beskrivningen 
hur det var tänkt att sy.
Detta var en av de priserna som jag fick
när jag var med och tävlade i
Quiltköping.
***
Om ett litet tag sätter vi igång att sy
Babytäcken till missionssjukhuset i Gamboula igen.
och jag tycker att
det kan vara kul att ha min egen mugg med mig till våra träffar.
Extra roligt att 
att använda några av mina gamla
scraps av
Kaffe Fassetts tyger. 
*****************************
År 2013
kommer jag att ängna mig mest åt av
scrapssömnad.
Februari månad ska jag försöka att bara sy och visa arbeten
av Kaffe Fassetts tyger.
Jag hoppas att flera av er
vill vara med och sy av scraps
och sy av Kaffetyger.
Jag återkommer med lite mer tankar och
lite "regler" för mitt "bus",
för naturligtvis
kommer det att bli lite utlottning!!!
******************************
Nu gör vi fredag 
och 
myser!

Kram
Maja

9 kommentarer:

  1. Härliga muggar! Spännande med "Majabus", nu har jag dock bara Kaffetyger utan Fassett, kanske man kan vara med ändå:O))) Kram på dig..

    SvaraRadera
  2. Åh vad skoj med Majabus. Scraps är så roligt och jag blir så nyfiken.
    Hoppas jag får tid och ork att hänga med.

    En sån där mugg skulle vara skoj att ha, vet du var man kan få tag på dessa?

    Ha det gott den här sista fredagskvällen år 2012,
    Kramar från mej.

    SvaraRadera
  3. Festliga tygmuggar. Undrar som Anne-Marlen var man hittar så'na.
    Gott om Kaffetyger har jag inte så något Kaffebus kan jag nog inte vara med på men annars hoppas jag att lite bus kan locka fram min förrymda sylust.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Härliga scrapsarbeten! Låter som ljuv musik med scrapsfokus :-) Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Du är busig du! ;-)
    Sy med scraps är superkul och jag kanske är med på mitt eget sätt..
    tidningsutmaningen gick ju sisådär för mig. Bara att inse att tiden inte räcker till allt, då är det bäst att använda den till sådant man verkligen vill göra och inte bara dras med på alla möjliga håll.
    Kram och ha en bra sista helg 2012!

    SvaraRadera
  6. Kommer också att vilja busa i februari,ja gärna redan i januari.Solen kommer säkert och gör oss yra så det kommer att bli extra roligt.Scraps har jag nog också.
    Ha det så gott

    SvaraRadera
  7. Scraps är kul att sy av och det kommer jag försöka att ägna mig åt, men Kaffe tyger har jag inga så det lär jag inte sy nått av :)
    Kul att se vad du har för bus på gång!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  8. Det låter spännande, ser fram emot vad du skall hitta på! Kram

    SvaraRadera
  9. Supersnygga muggar!!
    Kram Mia

    SvaraRadera