torsdag 31 juli 2014

Så här blev min!

De av er som läser min blogg regelbundet,
har nog förstått att jag gillar att utmana och utmanas.
När man, som jag, har sysslat med lappteknik i halva sitt liv 
så är det många gånger det som behövs för att den där lilla extra gnistan av inspiration ska komma fram.

Tidigare i våras blev jag utmanad av Carina.
Jag fick en bit av det gröna tyget 
och det tyg som sitter i centrum på mina stjärnor.
-Sy vad du vill och inga regler, var Carinas anvisningar.

Jag ritade upp ett mönster med "9-rutor och snöbollar",
men när jag hade sytt nästan alla 9-rutor ångrade jag mig.
Jag ville göra något som jag aldrig tidigare gjort.

Här är resultatet!
En "Majig" kvilt, 
som nog kommer att få "tjänstgöra" på"skrytväggen i köket ett tag
innan jag beslutar vart den slutligen kommer att hamna.
Stjärnorna var roliga att göra.
Jag testade en nyköpt mall-linjal från
Creative Grids och till den ett mönsterhäfte med olika stjärnor.

Så här ser den ut på baksidan.
Jag köpte tyget hos "Titti på Ranten" tidigare i vår 
och jag tycker att tyget är superläckert!
OM Carina också tycker det så får hon gärna några scrapsremsor
av det och
 en ny utmaning...

Tack för denna utmaningen Carina!
Jag har ytterst lite kvar av det gröna 
och lite mer av det andra tyget, men de spar jag nog till en ny nesse...

Eftersom det är torsdag så länkar jag till Kelly.
Tryck på My Quilt Infatuation knappen så är Du där!

Kram//
Maja




9 kommentarer:

  1. Så fräckt, önskar att jag vågade göra så där någon gång, på något sätt passar ditt baksidestyg så bra ihop med quilten, tack för att du ville vara med. Du får gärna utmana tebaks med lång produktionstid ha ha, Kram

    SvaraRadera
  2. Så häftigt!!! Verkligen en härlig och suoermajig kvilt.

    SvaraRadera
  3. Med beröm godkänt :)

    Ha det gott, kram till dej.

    SvaraRadera
  4. Nu har Du slagit till igen! Kul kvilt och jättefin baksida.
    kram

    SvaraRadera
  5. Vilket häftigt täcke! Man blir så glad av att titta på det!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Den är urläcker - och med nästan lika läcker baksida! :-)
    Kramisar

    SvaraRadera
  7. Jättefin och inspirerande vill till mina scraps direkt, jag som håller på att lära mig sy av scraps!

    SvaraRadera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera