måndag 10 augusti 2015

Ooops...

...jag har ju den där utmaningen med A som gör att han inte köper snus 
och jag inte köper tyg.

Jag hade några beställningar ute som sakta kommer in i huset nu,
men det är ju enligt överenskommelse.
sonen är inte helt nöjd med det,
 men har jag bett någon att skicka tyg så måste jag ju få hem det också.

I fredags kom det några rara tyger som jag egentligen redan hade tänkt att sy av, 
men allt blir inte som jag tänkt mig.
Mer om dem en annan gång,
för idag "damp" det ner ett stort paket från England.

frågade för ett tag sedan om jag ville ha mer scraps nu när jag sytt min "häxkittel".
Kvilten är klar svarade jag, men ett scrapsbyte är alltid roligt.
Jen vill inte ha något tillbaka, men något kommer det att bli.
Någon gång!

Jag har verkligen svårt att få utan att ge igen, 
men nu håller jag på att lära mig att ta emot utan att genast ge tillbaka.
Det är Bettan som håller på att lära mig och jag försöker att vara en duktig elev;-)

Idag kom så detta!
Sötaste förvaringen och ett näsduksfodral.
Blått och gult är verkligen vackert tillsammans om man hittar de rätta nyanserna!

En hel hög med "scraps"!!!
Underbara tygbitar i hela regnbågens färgschema!
Några av dem är så vackra så att jag bara får lust att sitta och hålla i dem och klappa på dem.

Jag har ju sytt utav scraps från Jennifer tidigare.
Då blev det en gardin till syrummet.

Nu är jag rätt så säker på vad jag ska sy av de här.
Inte av dem alla,
 för jag har ett mönster som jag hittat på nätet och jag tänkte försöka att hålla mig till det!

Så om jag hinner (och orkar) så ska jag, under veckan, plocka fram det vita tyget som jag fyndade på Panduro för ett tag sedan och ha som bakgrund;-)

Så till samvetsfrågan:
OM A blir bjuden på snus, kan han ta emot det då?
Egentligen borde ju det riktiga/rätta svaret vara -Ja!
Fast snus är ju skadligt och en dyr ovana som han vill bli av med.
Är verkligen tyger det???

Något att fundera på en Måndagskväll!

Kram//Maja



4 kommentarer:

  1. Åhh... en knivig fråga det där!! Men snus ÄR ju inte nyttigt... det ÄR skadligt! Så svaret måste nog bli NEJ!! Men det blir ju lite tveeggat eftersom dina beställningar fortsätter att droppa in! Kanske kan du avstå nåt annat tills tygerna inte kommer längre??
    Dina scraps var då inte riktigt rätt benämnda tycker jag... men finfina tyger som du kan göra nåt smarrigt av!!
    Är Zacke pigg nu?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Lovely lady, am happy you like your gifts; nothing in return required! Enjoy using the scraps :)

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas din son tackar nej! Finns inget jobbigare än att sluta snusa. Så peppa honom att stå emot frestelserna. Du kan ju låta dina redan beställda tyger ligga oöppnade istället. Det är nog ungefär lika svårt :)
    Lycka till! Gun A

    SvaraRadera
  4. Oj det var svårt, men snus är ju inte nyttigt hoppas han kan säga nej. Och dina tyger, nja Det blir nog lite värre :)))
    Må så gott

    SvaraRadera