onsdag 30 september 2015

Välj två!

Jag köpte lite nyinkomna tyger av
"Titti på Ranten" när jag var där i måndags!

Bara för att de var så läckra!

Med anledning av min födelsedag och all den uppvaktning jag varit med om de senaste dagarna så vill jag ge lite tillbaka!

Därför har jag nu en utlottning där DU som följer min blogg och alltså kan ses bland de som anslutit sig till den här webbplatsen får välja två av tygerna (man får gärna ansluta sig med anledning av denna utlottning).

Det enda DU behöver göra är att skriva vilka två tyger  på bilden ovan 
som du skulle vilja ha och varför.
Skriv också gärna vad Du skulle vilja sy av dem.

OBS! Se till att du är nåbar!
Jag kommer inte att leta efter anonyma deltagare eller "Lisa i Stockholm"...

När alla kommentarer kommit in så kommer jag att läsa och välja den som jag tycker gjort den bästa motiveringen. Den får 12" av vardera biten.
Jag kommer också att låta en närstående välja en annan som då kommer att få två 6½"bitar av de tyger som den tycker bäst om.

Så nu är det dags för DIG att fundera över vilka tyger som Du helst skulle vilja ha och vad Du skulle vilja sy av dem.

Skriv nedan i kommentarsfältet och gör det innan midnatt mellan lördag och söndag!


**************************

I morgon är det ny månad och Septembers bokutmaning skulle vara redovisad.
Eftersom min är halvfärdig så "ber" jag om lite extra sytid och ger Er också samma möjlighet.
Redovisningen ska vara inne senast lördag kväll!
På Söndag meddelar jag vinnaren av en "näve scraps" samtidigt som jag talar om vilka som kommer att få sig två bitar tyg!

Kram//Maja



12 kommentarer:

  1. Hej!!Väljer tyg nr tre och den sista anledning är att dessa skulle passa bra till min nya svart/vita quilt som är på G.
    Med vänlig hälsning Bambi från Varberg

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag gillar också tyg nr 3 från vänster och det längst till höger. Det skulle bli fint att sy en löpare av till vårt vita bord.
    Kram Carmen från Malmö

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!! Jag väljer kottarna och det rosa/lila/vita blommor i mitten.
    En löpare till bordet i vardagsrumnet i nya huset skulle bli ur tjusigt :))
    Må så gott

    SvaraRadera
  4. Jag väljer tyg nr två från vänster och nr fyra bara för att jag är så usel på att välja rosa tyger när jag handlar. Sen har jag inga såna färger när jag behöver dem! Dumt eller hur??
    Kram från Bibbi

    SvaraRadera
  5. Eftersom jag är grön, så föll mina ögon direkt på det paisly mönstrade med grön botten och det lite grönrutiga sista tyget. Just bara därför:O)) Kram Immi

    SvaraRadera
  6. Ett och två från vänster (svartvita och rosa) att sy muggmattor av. Det blir fräscht.
    kram

    SvaraRadera
  7. Det tredje och det sista bara älskar jag, det skulle bli en läcker nesse.
    Kram från Christina

    SvaraRadera
  8. Åh, det två mittersta skulle bli ett jättefint ufo! Eller kanske en nesse! ;-)

    SvaraRadera
  9. Vad snäll du är! =o) Jag önskar tyg nr 2, rosa med vita stjärnor samt nr 7, det rutiga grön/turkosa. Vill gärna sy en ny fräsch duk till våren att ha i köket. Kram Ulrica

    SvaraRadera
  10. dom två som är rosa vill jag ha. för håller på att sy en massa roliga nallar till den minsta flickan :P


    bloodsband@live.se

    SvaraRadera
  11. Nr 4 och 8 från vänster räknat, de önskar jag mig i födelsedagspresent. De skall i så fall bli den där fiffiga nessen, med många fickor. Kram och ett försenat grattis!👍

    SvaraRadera
  12. den första och den sista skulle passa vilken barntäcke som helst

    SvaraRadera