torsdag 12 november 2015

Jag roar mig!


Stundtals genom att städa i mina olika lådor och 
sedan genom att skära och sy!

Eftermiddagens skojiga arbete ligger placerat på min brudkista för fotografering.
När adventstider närmar sig kommer den att hamna på köksbordet.

En duk gjord av sådant som jag stod och funderade på om jag skulle skänka i någon scrapsvinst,
men eftersom jag sytt köksgardiner i dessa tyger så tänkte jag att jag kunde testa mina nya mallar från Creative Grids och se hur det var att använda dom.
Kanske kunde det bli några grytlappar.

I stället blev det en liten duk 
storlek: 46 x 32 cm.
En duk som trots eller kanske just för sin "grillighet" 
får mig att bli glad och börja längta lite mot jul!

Denna gången blir blocken 6" och man har fler, mindre bitar att hålla ordning på, men dessa mallar är roliga att använda, allt stämmer och jag rekommenderar dom verkligen!

Jag har redan börjat på att skära i andra scrapstyger, för här ska sys!
Någon gång ska jag också göra snygga, "ordentliga" mönster med dom, men än så länge duger det gott för mig att bara "leka" och ta tillvara på de bitar som jag har liggande!

Kram på Er!

Maja

5 kommentarer:

  1. Det är ju inte så dumt att testa innan man ger sig på viktiga saker! Att roa sig är ju inte heller fel! De ser roliga ut dina mallar! Jag inte så bra på att köpa såna av nån konstig anledning som jag inte känner till:D
    Ska vi höras nån dag?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh, jag behöver både stda(bläää) och ha roligt(Yeah) men orkar bara virka på mina vantar, och knappt det ens. Dryga grådaskiga veckor tar musten ur mig!

    SvaraRadera
  3. Dessa tyger känner jag igen! Bitar v dem har hamnat i min brevlåda för flera år sedan och till förra julen gjorde min Maja fina bordstabletter av dem. Undrar om jag får låna dem även denna jul?
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Hej Maria! Blir lite orolig, när det dröjer mellan dina inlägg och hoppas det inte hänt något <3 Du kanske bara är på en välförtjänt semester, hoppas jag. Jag har sytt en julbonad från en bok. Finns på bloggen https://rutigt.wordpress.com/ , som vanligt!

    SvaraRadera
  5. Vilka roliga block! Duken blev jättefin! Kram Ulrica

    SvaraRadera