lördag 2 januari 2016

God Dag...

...i stugorna!

Redovisning av Decembermånads bokutmaning efterfrågades i mailen.

Hade jag glömt?
-Nej, jag hade bara funderat på HUR jag skulle belöna de "tappra" sömmerskor som
sytt utmaningar månad efter månad, eller bara ibland, men redovisat i December.

En sak är säker och det är att jag som avslutning på denna utmaningen
 väljer att skicka något litet till var och en av dessa kvilterskor! 

https://rutigt.wordpress.com/
gunilla-sytanten.blogspot.com
http://giggisyr.blogspot.se/2012/06/syr.html

Tack för att Ni var med och inspirerade med böcker
 och fick mig att försöka vara lika alert !

Som jag tidigare berättat så kommer jag INTE att ha någon månatlig utmaning här i bloggen!

Min sömnad fortsätter och eftersom jag är den jag är, så kommer
det nog andra utmaningar!
Ni får helt enkelt hålla utkik i bloggen och anmäla intresse när den dagen kommer!

Mitt M med knappar påbörjades och syddes igår.
Hur jag ska montera det är ännu osäkert,
men det var ett roligt arbete att sitta med framför TV:n!

Nu blir det mer TV- tittande.
Ishochey med "småkronorna" är det som lockar till några timmars stillasittande!

Ha det gott och Ta hand om Er!
Kram//Maja

9 kommentarer:

  1. Tack själv!!!! Du skulle bara veta hur mycket du har inspirerat mig! Inte bara i år, utan ända sedan jag hittade din blogg (När nu det var, LOL)! Kram / Gun

    SvaraRadera
  2. Snyggt! Du hittar nog på något användningsområde! Jag blir alltid inspirerad av dig Maja, men tyvärr har dygnet för få timmar, och jag är så trött efter jobbet...suck!
    Men när jag syr...då är det kul!

    SvaraRadera
  3. Vilket härligt 'M'
    Sy så det ryker å blogga mindre ;))
    Må så gott

    SvaraRadera
  4. Jag gillar Ditt "M". Fint att ha på väggen!
    Det är klart att Du skall sy mycket, men blogga måste Du också!
    Andra utmaningar får det väl bli i år?
    kram

    SvaraRadera
  5. Ggod fortsättning på det nya året, Maja.
    Alltid lika inspirerande att läsa din blogg.

    SvaraRadera
  6. Vilket härligt M du gjort! Kul idé!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Oh, I'm loving your button "M"! Such a pretty way to start the year.

    SvaraRadera
  8. God fortsättning! Ditt knapp-M ser jättehäftigt ut! Kram Ulrica

    SvaraRadera