måndag 27 juni 2011

Vi får väl se...

I dag levererade posten några olika utmaningar:
Jag har läst på flera av bloggarna som jag har på min blogglista 
om denna bok och sett mönstren de sytt från den.
Jag har sytt flera av dom 111 blocken tidigare,
 men det är roligt att ha mönstren samlade och trevligt att läsa breven.
En sak är iaf säker. 
Några block kommer det absolut att bli,
men jag kommer inte att sy alla dessa!!!
Hade tänkt mig att göra en egen BOM av dom.
Vi får väl se hur det blir.
*****************************************

Dessutom så skickade "Syrran" Gunilla ett tyg 
för att sätta lite myror i skallen på mig.
Kanske något till ett brudpar?
Vi får se...
Tyget är verkligen vackert!!!
Det ska iaf bli en utmaning att se vilka tyger 
som jag ska sätta ihop med detta!
Tack Gunilla!!!
************************
Annars så har fru G suttit i sin hammock och gungat i värmen idag.
Fram och tillbaka och pust vad varmt!!!
Sedan var jag ju "tvungen" att testa min nya "hoj".
Jo, den rullar, men "någon" hade tekniska problem 
med det inbrottsäkra låset!!!
Höll på att få lämna den olåst utanför affären:-(
Nytt lås är införskaffat.
Borde byta.
Vi får väl se...
***********************************************************
Nu ska vi fortsätta att se Johan Falk.
Ha det gott!!!
Kram Maja



7 kommentarer:

  1. Oj, vilken härlig bok du har fått tag i! Och cykla försiktigt...
    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  2. Du har vunnit hos http://sytanten-bettan.blogspot.com/.
    Grattis!
    Vilket härligt tyg och en så fin bok.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Mmmm, den boken har jag stått och bläddrat i. Jättefin! Ska bli kul att se vad du gör av det fina tyget! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  4. Jag sa ju att du skulle vara rädd om cykeln:-)).Vilken utmaning du fått av Gunilla,kanske inte helt lätt?.-))
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  5. Vilket läckert tyg.Du fixar nog till något fint av det.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Ska bli roligt att se vad du gör med det fina tyget.
    Du kan tro att jag blev glad när jag fick posten idag. Vilka ljuvliga katter. Nu går jag och grunnar på vad det ska kunna bli, var de ska riktigt komma till sin rätt. Tack snälla Maria. Du är en riktig glädjespridare.
    Kram Mia

    SvaraRadera