torsdag 30 juni 2011

Sista dagen i Juni

Vad fort tiden går!!!
Så var det dags för ännu ett hjärta,
men först:
Broderiet som jag visade i går skulle vara
 på den lilla väskan som mamma önskade
sig i bröllopsdagspresent! 

När hon var här i lördags stod hon och bläddrade bland mina
väskor och kassar och föll för den här enkla modellen.
Vad jag ska ge till pappa återstår att fundera på!
Antagligen så skulle han bli nöjd om jag lägger i använda frimärken 
som är jag rivit från kuvert och paket;-)
(Så ni som skickar post till mig med frimärken på
ni förgyller inte bara min dag utan även min fars)!!!

Baksidan är ett lappverk utan dess like:
Jag har ca: 3 x 6 cm kvar av en 20 cm bit med jordgubbar.
Det gröna tyget är lite större bit kvar ca: 6 x 8 cm!!!
Jag tror att jag aldrig tidigare gjort slut på egentligen precis allt!!!
Kunde ha sålt den för 750:- nyss.
Tycker inte att den är värd det så det blev ingen affär!

OCH
Junis hjärta!!!
Ta-dam!!!
Låt mig presentera:
Knappen att stänga väskan formade jag till ett hjärta!!!
Ja, jag vet!
Lite patetiskt,
 men med kort minne och ingen egentlig ork att sy just nu 
så får man ta till de små medlen!!!

Tack till alla er som tackat för att jag och Patrik fixat bus!
Det är roligt och faktiskt så kom jag på ett till i går kväll!!!

Vi får väl vänta ett tag, men...

Ta hand om er!
Kram från en Maja som 
har legat i hammocken och "sussat" minst två timmar i eftermiddag!
Det blir nog ingen nattsömn på länge!!!



10 kommentarer:

  1. Vilken jättesöt väska! Och hjärteknappen var fin.
    Mera bus låter skoj.
    Kram från en som njuter av sin nya dator :-D

    SvaraRadera
  2. Jättesöt och somrig väska! Och hjärtat är ju sååå sött! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  3. Hjärtat var ju riktigt sött! Ja, hela väska också förstås :-))
    .. blir lite avis på din hammock ;-) det låter riktigt skönt att sova i den.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Då får du ju tid att sy lite grann..! *ler* En superfin väska, den där, och ett sånt fint hjärta!!! Så påhittigt...
    Kram, Kerstin

    SvaraRadera
  5. Instämmer i lovorden - en ljuvlig väska (älskar jordgubbar!!!) till din mamma.
    Ser fram emot kommande bus - snart är det semester med förhoppningsvis lite mer sytid.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  6. Vilken söt väska och hjärtat blev ju klockrent ;)
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  7. En helt underbar väska förstår om någon ville köpa den!:O))

    SvaraRadera