måndag 23 januari 2012

Långsamhetens lov!

Det går inte snabbt, men...
6 st guloranga 8½" kvadrater 
har det blivit idag.
Vilket bra sätt att bli av med scrapsremsor!
Jag vill bara sy mer och mer!!!

Så här ser det ut just nu på min designvägg.
Jag ska göra 5 st block till att ha på framsidan
och sedan lägger jag nog in några på baksidan
och busar till det lite på den.
Så här kommer de nog inte att sitta, 
men fy bubblan vad läckert detta är!!!
Ursäkta skrytet, 
men vad jag blir glad när jag ser detta!!!
Jag älskar färg!!!
*****
I övrigt har jag varit på REA på REAN
och fyndat fler med blusar och tröjor 
för nästan inga pengar alls.
Jag tänker sätta några av dom i
broderimaskinen och "piffa" till dom lite,
men det blir vid ett senare tillfälle!
Jag ägnar mig ju 
åt långsamhetens lov just nu!!!
***********
Kram
Maja


19 kommentarer:

  1. Gudars vad läckert det blir! Bra att du klarar av att stoppa! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  2. Selvskryt kommer fra hjertet, men det gjør også mitt skryt! Fargene er jo bare så flotte og friske! En super ide for å bruke opp rester!

    SvaraRadera
  3. Härliga färger och jag är absolut på din sida; färg ska det vara!

    SvaraRadera
  4. Jaa... så härligt glad man blir av dina remsblock.
    Superläcker o klart du ska skryta.

    :))

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Så snyggt det blir, en riktig regnbågsquilt.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Du är inte ensam om att bli glad av dessa block!!!! Blir såå sugen att sy nått liknande!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  7. Wow! Man blir helt klart sugen! Och så lite reafynd på det. Vilken bra dag! Kram

    SvaraRadera
  8. Ja, det är verkligen superläckert! Man blir glad när man ser det!
    Jag känner att jag är inne i en skaparvåg...:) ikväll när jag blev färdig med kantningen fick jag sprätt i huvet och har börjat på 2 mug-rug av mini-charmpack. Jag ska ge dom till en arbetskamrat som ska sluta.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  9. Delar din åsikt om färger. Ibland försöker jag lugna ner mig men lyckas inge vidare. Och det gula .... Härligt!!!!!

    SvaraRadera
  10. Jätteläcert!
    Och skönt att komma in lite i långsamhetens lov??

    SvaraRadera
  11. Tack MAja. Ja förutom mn kära man så är du den första..eller andra att säga grattis! Han har ju redan gjort vad han ska ...men han får nog göra om det på "rätt" dag vilket blir om en månad och ett par dagar.
    Ha det så bra. Kram sytanten

    SvaraRadera
  12. En riktig smällkaramell, super läcker:)

    SvaraRadera
  13. Härligt! Blir så glad sv alla färgerna. Kram Annika

    SvaraRadera
  14. Jag håller med, vad snyggt det blir. Dessutom inspirerande!

    SvaraRadera
  15. Det kommer att bli så läckert!Kram Immi

    SvaraRadera
  16. Wow! Jag säger som många andra... vad läckert! Gôrtjusigt! Kram Nettan

    SvaraRadera