tisdag 3 januari 2012

Nya utmaningar

Jag har lovat mig själv och min KM att jag INTE 
ska lova att INTE köpa några tyger alls under detta året,
(men jag ska dra ner på inköpen)!!!
Vi vet båda att det kommer jag iaf inte hålla.
Jag har utmanat er och framför allt mig själv att 
börja bläddra i alla de där tidningarna som köps hem, 
men som bara blir liggande.
Det har jag redan börjat sy av så det känns skönt och lovande.
Men så läste jag
Ni hittar Stephanies blogg i min blogglista
och om ni scrollar ner en bit så kan ni läsa vad hon 
utmanar sig själv, men också oss.
Att sy färdigt de där arbetena som man har liggande.
Överblivna block blev väskor, visar hon idag.
Jag kände att jag måste vara med!!
Visst jag vill sy nytt!!!!
Jag vill sy av nya tyger!!!
MEN;
Jag vill bli färdig med mina arbeten!!!! 
Jag är så trött på mina halvfärdiga saker som ligger i olika burkar och askar
och faktiskt så är de ENERGITJUVAR för mig!!!


Därför;
 efter att ha läst hennes blogg idag så plockade jag fram
denna kvilt!
Äntligen blev den färdig!!
De sista decimetrarna av kanten kom på
och lösa trådar efter kviltningen fästes!
Jag har gjort min första PiP =
Projects in Progress!
Tack för det Stephanie!
Tänk att människor jorden runt kan inspirera och engagera!
*************************
Nu tar jag tidig läggning.
En paus på 2 timmar gör så att jag kan kliva upp och kolla
Sveriges småkronor i
Ishockey VM nu i natt.
********************
Kväll på er!
Kram Maja


10 kommentarer:

  1. Härligt att du inte lovat dig själv nått du inte kan hålla ;)..och att du hoppat på en utmaning som gör att du blir av med energitjuvar.
    Du inleder tjusigt med en snygg quilt!!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  2. Grattis! Visst är det härligt att få klart saker?! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  3. Både snygg och färdig!
    Vilken kombination!! Grattis!

    Jag har också ägnat mig åt en energitjuv idag och är på god väg!

    Unga J är färdig med sin väska idag, så den slapp bli energitjuv åt henne.

    Kram Kram

    SvaraRadera
  4. Jag ska också försöka hålla ner tyginköpen i år men köpa lite sock- och vantgarn istället.
    Har gått med i PiP - det har jag alltid kallat WIP (Work in Progress) eller WISP (Work in SLOW Progress = nästan UFOn). Har en rödvit topp, mackad och klar att kvilta, som har legat ett halvår.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilken snygg kvilt du sytt! Det är verkligen härligt att få nått klart! Hoppas få mycket färdigsytt i år, då jag hade det sämsta syåret
    någonsin 2011, så det finns att göra klart!
    Kramen/Sussie

    SvaraRadera
  6. Grattis till årets första kvilt! Jättesnygg! kram

    SvaraRadera
  7. Heia så flott at du også ville være med på Utfordringen som Stephanie har laget..
    Reglene er enkle og greie å forholde seg til.. Jeg har iallefall 2 prosjekter som jeg ønsker å bli ferdig med !
    Quilten du har fått ferdig er jo kjempefin ;-))
    Jeg kjøper også atlfor mye nye stoffer og bør nok skjerpe meg litt ;-)

    SvaraRadera
  8. Duktig du som ska dra ner på tyginköp, tror det finns fler som behöver det:O)))Snygg quilt förresten..

    SvaraRadera