måndag 11 mars 2013

På begäran...

...från några av mina läsare så visar jag en
"halvgammal" trotjänare:

"Trotjänare" för att den på något vis alltid är med.
På vintern virad runt halsen och på sommaren lite hängande över axeln.

Så här ser den ut i närbild.
Jag kommer ihåg att jag brukade kalla den för "sjuan".
Mönstret fick jag lära mig av en textillärare för ett antal år sedan.
Tyvärr kommer jag inte ihåg hur man gör!!!

Roligt att jag fick förfrågan 
och kanske kan ni räkna ut hur jag har gjort.
Jag tror inte att jag orkar eller tar mig tid till det.
**************************
Jag hade tur och har en snäll frissa,
så hon tog emot mig med kort varsel.
Jag hade nämligen ett 
inbokat möte 13.30.
Afrikagruppen 
skulle träffas.
Damerna hade sytt flera kviltar,
men i kväll visar jag bara en.
Vi fick en färdig top av någon som
också skänkte tyger.
Nu har Monica
satt samman täcket och höll på att sydde kanten när
jag ville ta kortet.
Tack till dig som skänkte ditt halvfärdiga arbete!

Ha en trevlig kväll!

Kram
Maja

6 kommentarer:

  1. Åh... vilken tur du hade som fick komma till frissan! Jag skulle behöva beställa tid och fixa till min nu frånvarande frisyr! Det känns ju väldigt mycket bättre när man får klippa sig!
    Får ta mig i kragen så jag får det gjort:D
    Härligt är det med syträffar!!
    Kramen

    SvaraRadera
  2. I morgon skall Runtäcket samlas och sy afrikatäcken! Kul!
    kram

    SvaraRadera
  3. Fint täcke!
    Idag har jag beställt tyg:)))
    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Härligt täcke och fin sjal!!
    kram Gudrun

    SvaraRadera
  5. Sjalen är fin, men kvilten under är supersnygg!! Den har du ju visat förut och jag blev störtförälskad! Kan jag inte få köpa mönstret?
    Kram, Gunilla G

    SvaraRadera
  6. Schalen är jättefin, och den ser precis ut som en sån som man kan använda "alltid"!

    SvaraRadera