tisdag 10 januari 2012

Julen är ute, men...

 ...men vi har fortfarande vinter!!!
Det betyder att 2 av de få (3 st) tomtar som varit framme är borta 
och att snögubbarna får större "svängrum".
Visserligen har KM lyckats gömma en hel låda med gubbar för
mig, men med hjälp av givmilda vänner
och en 60% rabatt i min favvoritshop så har vi vackra 
och glada snömän i vinter också!!!
*****
Eftersom vi sover i en smal alkov så finns ingen plats för sängbord.
Denna bag hänger på min sängstolpe och funkar som ett sådant.
Bagen är sydd av resterna efter denna kvilt.
Mönstret ritade jag själv.
Lätt som en plätt!
Inte så roligt att sy när man var tvungen att hålla reda på vilken
kvadrat som skulle hamna var!
Denna kvilt ligger sparad och 
jag hoppas att en gång få ett litet barnbarn som kan sova under den.
Varför, kan man ju undra,
Jag har funderat och kommit på att jag 
associerar dessa tyger med min mormor!
Gammaldags romantik!!!
Kvilten heter nu Stina till mormors ära.
*************************
Jag har suttit i gungstolen i dag och läst en riktigt bra bok.
Fortsatt mig på att öva att inte sy.
Tyvärr var det ett blad som "bara behövde" 
bli applicerat på ett arbete nu sent i kväll.
För att skriva på riktig västgötska så;
sket det sig!!!
Jag är ledsen för ordvalet,
och det är inte det enda jag är ledsen för.
*****************
Ta hand om er!
Kram Maja


8 kommentarer:

  1. Koselig veske og liten quilt, ja jeg kan kjenne på det romantiske her...
    I morgen har jeg fri så da skal jeg kose meg på syrommet. Jeg håper du får en fin dag også ;-)

    SvaraRadera
  2. ETT litet blad kan accepteras men inte fler. Fortsätt gunga och läs och var rädd om dig.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Nej Du får inte ens sy ett litet blad, vila nu ordentligt annars blir Du aldrig bra.
    Söt kasse.
    kram

    SvaraRadera
  4. Vilken fin idé med en kassen att ha sin "natt/kvälls bok i.

    SvaraRadera
  5. Jättesöt quilt och fin kasse. Hoppas det var en bra bok du läste! Kram Annika

    SvaraRadera
  6. ... du ska "inte bara".
    Du ska läsa och "bara vara"

    Kram och ta det lugnt

    SvaraRadera
  7. Då har du haft ungefär lika många tomtar framme som jag. :) Däremot har jag fortfarande ljusen kvar i fönstren. Tycker det är mysigt att ha de tända på kvällarna men de åker nog bort till helgen.
    Vilken fiffig lösning du hittat för dina grejer vid sängen. Väskan är riktigt snygg så den är väl värd att hänga framme och synas.
    Ha det bra och var rädd om dig!
    Kram

    SvaraRadera