lördag 19 januari 2013

"Ska man vara fin...

...får man lida pin",
är ett gammalt ordstäv som vi använder i min familj då och då.
Idag tänker jag ändra lite på det.
"OM man har roligt för länge,
så blir det bråttom på slutet"

Jag har varit på "återträff" med det gamla tjejgänget!!!
Det var 17 år senast som vi var ute allesammans och åt och firade att vi under året fyllt 30 år!!!
Den träffen hade jag helt glömt bort!
Då hade jag fullt upp med småbarn, jobb, dagis, fritids, hämta, lämna
och försöka att hinna med både mig själv och tiden! 
Å andra sidan så var jag inte själv om att ha glömt av saker 
så det jämnar ut sig;-)

Nu är jag alltså SEN!
Det håller på att bli söndag!

Jag önskar att jag kunde visa en bild på mina fina "gamla kompisar",
men kameran låg kvar hemma på soffbordet och mobilkameran tar bäst bilder ute.
******

Innan jag var ute med "de gamla" så har jag Skypesytt tillsammans med Bettan.
Jag kan bara konstatera att det fungerar bara om jag sitter 
och syr samman remsor eller kviltar i raka sömmar.
Jag syr fel varenda gång jag har henne i andra ändan av Skype!

De två understa har jag sytt i dag.
Den till vänster tog nog minst tre timmar att sy!
Sprätta, sy om och sprätta!
Jag skrattade så mycket så jag faktiskt ramlade av stolen
(har aldrig hänt förut och ska inte hända igen).
Den till höger sydde jag på en kvart
(Bettan fick besök och stängde ner Skype i 20 min).
"Så kan det gå när inte haspen är på".
Jag "fick" en extra ficka och handsydda innersömmar.
OM du är intresserad av det riktiga mönstret så kommer länk HÄR.
**********
Måste bara visa en av flera bilder jag tog i förmiddags-
Börjar tänka på Rödluvan, fast lite skruvat.
-Vad hårig du är mitt lilla barn.
-Vad du luktar hund min lilla dam!
Raja accepterar att pojkarna lyfter och håller henne nästan hur som helst.
Vår teori är att de klipper aldrig hennes klor så hon behöver inte oroa sig i deras famnar!
***************
Natt på er
och en stor 
KRAM!!!

Maja



8 kommentarer:

  1. Söta nessar!
    Hälsa Jakob från mig.
    kram

    SvaraRadera
  2. Vilka fina miniväskor! Ska kolla in mönstret. Kul med återträff! Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Skoj med återträffar!! Har minst en på g detta år, hoppas på flera :)
    Finsa smånessar!
    Vilken härlig bild på son å vovve!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  4. Du hinner med allt ifrån återträffar till att sy högvis med grejer!Hur gör du????
    Allt kan man ju sy av remsor... om man bara kommer igång förstås!
    Prova att låta Raja stå på ett bord exempelvis (med hlkskydd förstås) och klipp klorna stående(som när en häst skos)... jag har gjort den upptäkten att det går mycket lättare då och man slipper ""blåhålla" dem!
    KRAM

    SvaraRadera
  5. Söta nessar! Vad mycket du hinner med!
    Nu kanske jag kommer igång med lite scrapssömnad. Jag har i alla fall plockat fram några tygbitar, ska testa att sy en nåldyna som jag såg i en tidning i går.

    SvaraRadera
  6. Hi hi hi..........jag sitter och fnissar då jag läser ditt inlägg :o)
    Skypa då man syr..........kan det bli annat är "sprätta" av det :o)))

    Mininessearna är supersöta!/Pirjo

    SvaraRadera
  7. Roligt med återträff! Och härligt med skratt och sykompisar:)) Fina små nessar!
    Söta Raja❤
    Kram Mia

    SvaraRadera