tisdag 2 april 2013

Scrapssömnad.

Jag önskar att jag kunde visa upp en hel drös med
färdigsydda arbeten.
Det kan jag inte!
Jag har visserligen kviltat lite och dessutom
har jag "lekt" lite med en hög med scraps,
men där tog det stopp!
********
Jag är bara ute och "ränner"!
Idag har jag och sedan vi varit i möbelaffärer och letat köksbord.
När vi äntligen hittar ett som vi kan tänka oss
så får vi veta att det är en beställningsvara
som kan ta allt från 1-3 veckor att få hem.
Eftersom KM och killarna kanske ska till Jönköping 
i helgen så avvaktar vi och hoppas på
IKEA i stället!
**************************************
Gunilla Appelgren skickade bilder
på sina alster som hon sytt av 
scrapsen hon vann i februari.
Det går VERKLIGEN att sy snygga 
och praktiska saker av scraps!!!
Bra jobbat Gunilla!!!

Jag har saxat lite av hennes text i mailet som hon skickade mig.
Tyvärr blev den liten,
men jag hoppas att ni kan läsa den ändå.
Nu önskar jag er alla en God Natt!
kram
Maja

10 kommentarer:

  1. Så fina saker det blev av Dina scraps. Jag känner ingen press ..... :-)
    kram

    SvaraRadera
  2. Åh så roligt GA haft med dina scraps. Jag har mer idéer för mina kvarvarande jag också, men det är mycket WIM´s nu...
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Görfräcka och snygga "korgar"!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Ja visst kan man sy en massa läckert av scraps, hoppas jag snart kommer i ordning här och kan börja sy...det kliar så dant i fingrarna!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  5. Hon är duktig hon... Gunilla A :)

    Idag ska jag också ut och ränna... till Quiltbiten i Uppsala.

    Ha det gott, kram

    SvaraRadera
  6. Åh vad fina saker hon gjort! Gillar speciellt den stora "korgen" med ton-i-ton sidor. Väldigt snyggt!
    Visst är det svårt när man ska köpa möbler? Nästan allt är ju beställningsvaror numera! Oftast vill man ju ha det NU, eller helst igår! Och så ska man vänta 3 veckor. Lycka till med bordsspaningen!

    SvaraRadera
  7. Roligt att se de fina sakerna GA har sytt och som hon har fått ihop så fint med scrapsen! Kram

    SvaraRadera
  8. Gunilla är en hejare på att sy, vi är med i samma lokalgrupp i Norrtälje.
    'Ränna' får jag göra när min förkylning har lämnat kroppen!
    Må så gott

    SvaraRadera
  9. Så mycket snyggt Gunilla fått ihop av scrapsen!! Dina ser jättebra ut också... undrar vad det ska bli?
    Det där med att sova gott... när man har en skendräktig liten Hilda som har matte till valp... är inte såå lätt. hon väcker mig med jämna mellanrum för lite närhet och kli på magen!! Tokfia!!
    Men alla andra sov nog gott!
    Kram

    SvaraRadera