måndag 3 juni 2013

Ännu mera födelsedagspresenter...

och födelsedagsfirande för Sanna.
Hennes kompisar har mer eller mindre utlovats
hemmagjorda arbeten, eftersom hon är en fattig student
(hennes eget ordval).

I dag var det "Josses" tur att få sin:
Tänk att allt det som bildar bakgrund här
bara är skräp!
De där bitarna och trådarna som man absolut inte vill ha kvar!!!
Jag lägger dom i en särskild kasse
och så får hon sortera;-)
Här har hon dessutom inventerat min burk med yo-yoblommor
och plockat ut de ljusaste rosa.
Dekorationerna är organza- och satinband och pärlemoknappar samt
glaspärlor och paljetter.
Det är mycket tid som hon lägger på dessa arbeten,
men jag tycker att de är värda det!
 
Det började lite stressigt i morse,
när hon helt plötsligt kom på att hon inte sytt färdigt sin present!!!

Jag hade trevligt sällskap i syrummet och
senare hann vi avverka två långfilmer
under tiden hon fållade och pyntade sitt arbete.
Ute var det blåsigt och himlen var mestadels grå,
så det kändes inte så hemskt att sitta inne.
Vi hade trots allt dörren vidöppen
så att luften kunde röra på sig!
********************
Tack för alla trevliga kommentarer
om Elles sjal.
Säger hon något om maskantalet 
så ska jag hänvisa till era svar här i bloggen;-D)
****************************************
Har ni sett att Dollandesign
har en utmaning inför sommaren?
Jag nappade på den,
 eftersom jag tycker att det är kul när det händer något!
Jag har väldigt mycket olika muggar och
funderar på om jag ska sy muggmattor till de olika
konstellationerna.
Kul ska det bli iaf!
**************************************
Ha det gott!
Kram//Maja


7 kommentarer:

  1. Så roligt för Dina vänner att få så fina presenter! De är riktiga lyckostar!
    kram

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren är till Sanna :-)

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig dag ni hade tillsammans och presenten blev fin!
    Ha det gott! Yvonne

    SvaraRadera
  4. Viken kreativitet den dotera besitter. Fantastisk fin och kommer säkert att glädja den som får den i många år.

    SvaraRadera
  5. Flå`t glömde skriva: Kramar från MonicaJ

    SvaraRadera
  6. Sanna!! Jag fyller i Mars!!!fortsätt sy tillsammans/Bambikram

    SvaraRadera
  7. Så duktig och fantasirik hon är! Sådan mor sådan dotter!

    SvaraRadera