söndag 16 juni 2013

Söndag, sömnad, Sannapris

Jag har tagit en kurs på
Craftsy.com

Det är Tara Rebman som
lär ut hur man syr en väska i
Quilt-As-You-Go- tekniken.

Innan man får lära sig hur man syr väskan så får man 
testa tekniken
och 
sy ett par grytlappar.

Det var betydligt svårare än vad jag tänkt mig!

Innan jag ens tänker testa
att sy väskan så kommer det att bli
flera sådana här.

Det var så KUL!!!
En annan sak som är rolig tycker jag
är att när jag tittar på dessa två
så tänker jag på:
Vivianne, Gunilla, Bettan
 &
Anita.
Tack damer, för att ni skickade 
Era scraps till mig!

************************************

Nu kommer vi till det utlovade lotteriet!
Sanna valde en stund mellan två
kommentarer och
Immi, du får denna högen med tygbitar!

Grattis till dig!

Dessutom så var det något med Gretes kommentar om
en sommarduk som hon föll för.

Grete, jag har inte exakt dessa tygbitar kvar.
Om Du vill ha lite scraps efter kvilten jag visade i fredags +
några mindre gula bitar,
så får Du höra av dig till mig med din adress. 
maria.grahm@telia.com

Tack alla Ni andra som skrev kommentarer!
Det är helt klart en 
"krydda"
i bloggandet att
få läsa vad Ni tycker om det jag visar!

Kram//Maja




6 kommentarer:

  1. Vilka häftiga och läckra grytlappar!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga grytisar!! Är du så kry att du orkar sy? Det är bra i så fall!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Grattis till vinnarna,,,,nu väntar vi alla vad ni kommer att sy av dessa tyger!!
    Tänk att din Rutkock får så häftiga grytisar!!Bambikram

    SvaraRadera
  4. Åhhh, jag vann, va roligt, dessa tyger blir verkligen en utmaning, dom får nog ligga till sig lite och mogna först! Tack Sanna för att du valde mig!
    Vilka fina grytlappar, den kursen tänkte jag också gå, när tid finns:O)) Kram ..

    SvaraRadera
  5. Takk, jeg vil gjerne ha stoffene du nevner! Det er morsomt med stoff en ikke har valgt selv, det blir en utfordring-utmaning- å sy noe fint av dem! Jeg tar kontakt på mail. Talk til Sanna som valgte meg!

    SvaraRadera
  6. Så kul att få se väskan också.Fin teknik verkar det vara

    SvaraRadera