lördag 14 juni 2014

Min Dresden-blomma är färdig

Jag är så glad och stolt!
Tygerna är bara så läckra tycker jag,
men tillsammans blev de väldigt "snälla".

Jag önskar att bilden på kviltningen skulle vara än bättre.
Sällan för att inte säga någonsin,
 har jag varit så stolt över en frihndskviltning som jag gjort!!!

I dag har vi provat på frihandskviltning på
Skövde Symaskiner.
Det var väl passande på den "Internationella Kvilta Offentligt-Dagen?

Nu tar jag sommarlov från Inspirationsträffar 
och från i morgon kommer jag att
börja sy på någon av alla mina utmaningar som jag "nappat" på.
Jag kommer också att lägga ut mönstret på min lilla 
"Scrappiga Stjärnutmaningen" till Er!

Tills dess är det fotbollsmatcher att titta på och
småscrufs att sortera (Tack Titti)!

Kram//Maja

8 kommentarer:

  1. Har sett ditt arbete irl idag och WOW säger jag bara! WOW! Tack så jättemycket för ytterligare en rolig träff! Kram Ulrica =o)

    SvaraRadera
  2. Nyderlig Dresden.
    Likte spesielt godt midten :-)

    SvaraRadera
  3. Nu börjar det att bli liiiite jobbigt!
    Jag vill ju sy allt jag ser ljust nu, mycket idéer och lite för lite tid eller....
    Må så gott

    SvaraRadera
  4. Din Dresdenduk innehåller så många fina tyger olika nyanser.
    Mycket fin, tycker jag!
    Att Du valt ett intensivt blått tyg i mitten var väldigt effektfullt, och den "taggiga" kanten som blev var tuff.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  5. Tycker denna är så vacker och så gillar jag tygerna.
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  6. Klart du skall vara stolt! Den blev bara så vacker!
    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  7. Ohhh, så vacker!! Vad otroligt läckert när mittcirkeln har uddar! Jag gissar att det är din egen idé. Jaha, så då är det "sylov" nu då!? (fri tolkning) Härligt!
    Kramisar

    SvaraRadera
  8. En annorlunda och fin Dresden i härliga tyger. Grattis till den!
    kram

    SvaraRadera