torsdag 12 juni 2014

Utmaning om en sak och tack vare Facebook...

...och en av de grupperna som jag är med där.
Hittade jag idag mönstret till denna lilla ruta.
Annette delar med sig av sin fina blomma
(klicka på namnet så kommer mönstret).
Ett alternativ till att virka mormorsrutor hela tiden!

Garnet är Supersoft från Magasin Duett.

Jag har just avslutat mitt mönsterskrivande för denna gång 
och snart ska jag sätta mig och sy!

Dessutom har jag utmanat Bettan att sy ett gammalt mönster som jag
designat.

Någon annan som vill sy "Scrappiga Stjärnor"???
Om det finns intresse att få ett mönster/ ritning 
på en mycket enkel stjärnkvilt så hojta till!
Det kanske kan bli ett trevligt arbete en regnig dag!

Jag och Bettan ska ha våra färdiga för visning på min blogg den 28/9-14

Ta hand om er!

Kram//Maja

7 kommentarer:

  1. Hej Maja fina du!
    Så många trösterika stunder jag har haft här denna tunga vinter, vår och nu, nu äntligen håller allt på att komma till ro. Alla dina bilder med härliga färger, så bra för en trött själ.
    Jag vill gärna sy scrappiga stjärnor så här hojtar jag.

    kramar

    SvaraRadera
  2. Du gör så mycket härliga saker. Att sy scrappiga stjärnor låter kul så här hojtar jag.

    SvaraRadera
  3. De där blommorna har jag virkat en hel drös av och även lärt en spansk dam (granne på semestern i somras). Lite knepigt var det eftersom jag inte vet vad alla virktermer heter på spanska men det gick bra.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Här kommer en till som hojtar, har alltid gillat dina scrappiga stjärnor. Dina mormorsrutor är fina, dom filtarna blir så mysiga. Må så gott. Kram från MonicaJ

    SvaraRadera
  5. Hojt, hojt.....utmaningar ska man inte stå emot. De gör livet så mycket mer spännande :)
    Kram Gun

    SvaraRadera
  6. Jag vill också hojta till! Vad är det vi ska göra - sy en quilt av ditt scrappiga stjärnor mönster???
    Kramisar

    SvaraRadera
  7. Vad är scrappiga stjärnor? *hm* Hojtar jag åxå! Fin mormorsruta. Kram Ulrica =o)

    SvaraRadera