tisdag 3 februari 2015

En "Resklara" var klar innan jul, men...

...jag tyckte inte att jag lyckats så bra
 så att jag kunde med att ge bort den!
Visst ser jag fortfarande det som retade mig,
men konstigt nog så stör det inte mig att ha sådana sömmar eller ett litet veck
på fel ställe längre!

Undrar just om hon som skulle fått den hade brytt sig?

Kanske blir det så att hon får komma hit 
och noga kontrollera sömnaden
och se om hon kan stå ut med de små "karaktärsdragen" 
och godkänna denna som en födelsedagspresent...

Är ni likadana?
Jag har så jobbigt med att ge bort eller sälja sådant som jag inte anser är helt perfekt, 
eller i alla fall så bra som det bara går att göra,
För det finns ju inget som är helt perfekt, egentligen!
Eller gör det det?

*****

Just nu sitter jag och funderar på hur jag ska sticka en kofta uppifrån och ner.
Mönstret är skrivet nerifrån och upp 
och det ger sig inte riktigt självt att lösa alla problem.
Det är lättare att maska av maskor snyggt än att lägga upp så att de syns 
och "stör" så lite som möjligt!

Bäst att jag slutar innan jag verkar mer än lovligt ytlig.
Det finns människor som har riktiga problem 
och jag har nu ägnat minst en timma på att fundera på de där maskorna...

Go´kväll på Er!

kram//Maja






2 kommentarer:

  1. I-landsproblem är också problem :-)
    Fin väska - bör göra mottagaren nöjd!

    SvaraRadera
  2. Tycker också att mottagaren skulle bli nöjd - den är jättefin! Håller med dig, det är svårt att ge bort något som man inte är helt nöjd med själv. Men jag tror att det sitter nog mest hos oss själva.
    Kramisar

    SvaraRadera