lördag 7 februari 2015

I mitt Paradis kan man hitta mycket roligt...

...bl.a. hittade jag de här!
Mina hexagonblommor sydda över papper.
Det är ju flera år sedan jag började på dessa!
De låg så snällt och väntade i sin lilla väska!
När ska jag få tid att göra färdigt och vad ska de bli?
Hur ska jag montera?
Ja, kära nå´n här blev det mycket att fundera över på en gång!
Risken är att de åker tillbaka in på sin plats!

Här är några andra som jag "hittade" i syrummet tidigare i kväll!

Zacke och Sanna.
Han är en riktig "gosegris" den där hunden!
Helst ska han klappas, klias och borstas, busa och få sitta i knä!
Inte alls lik sin föregångare här i huset.
Beviset för att ingen är den andra lik!

Hon ja, hon är helt unik hon också
 och just nu så skärs det till nya vimpellängder 
i tyger som får henne att tänka på Irland!

Ha en trevlig kväll!

Kram
Maja


4 kommentarer:

  1. Alla har vi väl några 'lik i garderoben' nu är de luftade och snart har du sytt något härligt av dem :))

    SvaraRadera
  2. Fin bild på Zacke och Sanna! Får mig att längta efter min älskade voffsing. Ska bli intressant att se vad du hittar på med hexagonblommorna. Kram Ulrica =o)

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig bild på Zacke och Sanna! Visst är det tur att vi har våra vovvar och döttrar, tänk så tomt livet vore annars.

    SvaraRadera
  4. Ahhhh, vilken gosehund!!!!!
    Gun

    SvaraRadera