lördag 23 april 2011

Här var det Påsk!

Påsk på er!
Jag var tvungen att gå hem till Bettan för att fotografera en påskduk!
Det är jag som designat mönstret för några år sedan, men inte sydde jag någon påskduk!
**************************
Hjo är en härlig liten pärla vid Vätterns strand. 
I dag lockade det oss att åka dit. 
Men något hände. 
Vi hamnade på Hem & Hobby och sedan så åkte vi till Skövde igen. 
Här sitter Anton och Raja och väntar på KM och Jakob.
Jag passade på att gå in i affären en gång till.
Nya krukor och muggar behövdes!

På vägen in till sta´n så frågade jag KM vart våran lilla fikastund och vattenspaning tagit vägen?
Det var nog så att vi var mer sugna på att shoppa än att sitta och mysa! 
Vår packade picknick väska åkte hem utan att vi ätit ur den!!!

Inte blev det något myst av i eftermiddags heller för KM och Jakob.
Mitt stora, fula planteringsbord skulle skrotas tyckte jag. 
Fast jag är en vän av återvinning så KM och sonen skrotade vissa delar, 
förminskade och byggde upp på nytt!
Jag kunde inte hålla mig och vänta på att bygga sidor och måla .
Det får bli när alla frön är planterade och blommorna omskolade.
Själv så rensade jag rabatter och dödförklarade vår Hortensia.
När jag grävt upp den konstaterade jag att det fanns lite liv i den längst ner!!!
Ja, nu sitter en nyinköpt Clematis på dess plats.
Benmjöl i gropen gör Raja halvtokig och hon vill dit och gräva!

Nu tar jag kväll!
Ha det!
Kram Maja



3 kommentarer:

  1. Vilken härlig vår/påskdag du haft!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig påskduk!
    Kul med en massa saker som "Händer"...
    Kramiz o god fortsättning på påsken.

    SvaraRadera
  3. Hoppas picnicen kom till användning i trädgården istället.
    Kram

    SvaraRadera