fredag 1 juli 2011

En dagfull av sömnad!

En bra dag är en dag då jag fått sy!
Då jag känt för att sy och skapa!!!
Idag har jag haft en riktigt bra dag!!!
Jag har suttit och sytt på den ena maskinen,
 när den andra maskinen har broderat åt mig under tiden.
Jag är inte färdig än, så bild på det sydda kommer en annan dag!
***********************
När KM kom hem i eftermiddags så 
tog vi på stövlarna och gick ut i skogen.
Jag tyckte att det blev lite tungt att gå och släpa på kassen.
2 timmars promenad och 1½ kg Kantareller!
Hälften av kantarellerna får mor och far och hälften fick vår lilla tant.
Hon blir så glad. 
Det är så roligt att hjälpa och ge någon som inte själv 
kan gå ut och hämta hem sina egna svampar.
FAST, det finns en Maja här nu som är rätt så "seg i kroppen"
och som strax bara ska sjunka ner i soffan och "dega",
men innan det så vill jag säga:
Grattis Gudrun!!!
KM angav dag 27/6 som vinstdag och kommentar nr: 4.
Det var Gudruns!
Här är din vinst Gudrun!!!
Symaskinsnålarna är en gåva från Quiltbutik Textilia.
Tyget är någorlunda nytt, men
 banden är antagligen sedan 60-talet.
De fanns i lagret när vi tog över vår
garnaffär i mitten av 80-talet.
Tyvärr har jag inte din adress så hör av dig med den till mig på:
maria.grahm@tele2.se

Ha en skön kväll!!!
Kram Maja


9 kommentarer:

  1. Ska bli spännande att se dina hemligheter och vilken fångst det blev utav skogens guld! Kram..

    SvaraRadera
  2. Åh så fin jordgubbsväskan är! Riktigt somrig!
    Man blir bara så glad av att lösa din blogg. Jo jag kom nog på hur jag skulle sy min jacka i alla fall men just nu ligger din på bordet o stirrar på mig o tycker jag borde ta tag i den igen...men tji fick den...den får allt vänta lite.
    Kramizar

    SvaraRadera
  3. Man får nästan lust att gå ut och leta kantareller i mörkret. Så skönt att du har haft en härlig sydag idag.

    SvaraRadera
  4. Vad underbart att hitta så mycket kantareller.

    SvaraRadera
  5. Grattis till Gudrun!! och Grattis till kantarellerna!!
    Här har det städats och gjorts fint.....SY ...ja det är frågan!!!Kram kram kram

    SvaraRadera
  6. Vilken turdag för oss båda. Du kantareller och jag en vinst.Vilken härlig morgon att slå på datorn och få mail från dig.Tusen tack till dig och till maken som drog så bra :-))
    Älskar band och tyg och nålar,så TUSEN TACK!!
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  7. Visst är det en bra dag om man saker gjorda vid symaskinen, ska bli spännande att se vad det blev för ting!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  8. Önskar jag bodde granne med dig, då kanske jag också kunde få några svampar ;-)
    Grattis Gudrun till vinsten.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Vad härligt det ser ut med alla kantareller! Jag riktigt känner doften! Grattis Gudrun till vinsten. Kram, Gunilla G

    SvaraRadera