lördag 10 september 2011

Det saknas en grön...

...inte bara i trådboxen utan också bland tygerna jag använt!
Jag har kollat in Annalundas butik och förhoppningsvis 
har ingen under Quilt-rallyt köpt den
 ENDA 30 cm bit som hon har kvar 
av just det tyget som jag vill ha!!!
Trådboxen är full med Guterman bommullstrådar 
och den vann jag hos Textilia på 10-års firandet.
"Pricken över I"
Här är min kvilt som gav mig 2:a priset och 
trådboxen fylld med hela "härligheten".

Jag har sytt, sytt, och sytt men, 
det känns inte som att jag blir klar med något för tillfället!
Det finns så mycket annat att tänka på och fundera över.
Bäst att acceptera att jag inte kan lösa 
världsproblemen själv;-)

Till er som frågade:
Ja, min KM tar sig en liten "lur" på lunchrasten ibland.
Denna kvilten har han plockat med sig och använder:


Här kommer lite mera!!!
Det bruna är utmaningstyget som Marinne lottar ut på sin blogg.
De som vinner ska sy en kasse.

Nu ska jag sticka!

                                                            Ha en trevlig lördagskväll!
kram
Maja

4 kommentarer:

  1. Oj vilken trådsamling ,rena godisaffären.
    Sonm vanlgt snygga quiltar!!Jag syr oxså,denna lördagskväll!!Kram till Skövde

    SvaraRadera
  2. Wow, vilken godislåda!
    Tror din KM sover gott under den fina kvilten.
    Ska bli skönt att sova i sin egen säng inatt.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ett jättegrattis!! Underbart att vinna tråd!! Och Quilten var verkligen fiiin!
    kram

    SvaraRadera