fredag 9 september 2011

Glöm inte kvasten...

..sa min käre son när KM och jag skulle iväg tidigare i eftermiddags!
-Varför?
-Jo, jag hade kjol på mig!
Den stackars pojken är inte van att mamma går 
 och "svassar" med kjol som vippar runt benen!
Mamma däremot njuter!!!
Så pass mycket så att jag åkte och köpte två kjolar till;-)
Den ena kjolen ska få fungera som mönster,
för det vore väl 17 om jag inte skulle kunna börja sy lite kläder 
till mig själv igen!!!
Latmasken har tagit ett hårt tag i mig vad gäller klädsömnad!
(inte roligt, vojne,vojne)
Jag har iaf tagit mig i kragen och börjat sticka igen.
Denna boken köpte jag för någon vecka sedan och
 även om jag inte stickat några strumpor direkt från denna boken 
så är det roligt att ha lite att titta i och hämta inspiration ifrån.
****************
Hade tänkt att visa vilken "bamsestor"  Korsspindel som bor
på vår framsida, men kom åt nätet och spindeln försvann
fortare än kvickt!
Kan ju bjuda på två andra bilder i stället.
Jag börjar vänja mig vid dessa glasögonen nu!

Så har vi fredagsputsat både matte och glasögonen!
Ta hand om er och var rädda om varandra!

Kram Maja

3 kommentarer:

  1. Men Maria ,,när skall Paradiset börja producera patchwork????först stickning ,,sedan klädessömnad,,,,men du är ju fiffig så kanske slår du ihop allt och det blir ett av tre??
    Ha en härlig fredag med din KM!!kram

    SvaraRadera
  2. Idag har det inte blivit något gjort i handarbetsväg förutom en liten provlapp med stygn.
    Dags att packa ner även bikinin :-(
    Kram

    SvaraRadera
  3. Patchwork går väl oxå att använda i kläder så den biten klurar du nog ut om du vill. Annars tycker jag nog att klädsömnad är fenomenalt. Man får de kläder i de materiel/färg/modell man vill ha.
    Man ska bara inte vara rädd för at tanvända dem. (har jag varit ngn gång)
    Kramiz
    Var rädd om dig!

    SvaraRadera