tisdag 13 september 2011

Håll i hatten...

...för nu blåser det!!!
Blomkrukor blåser ner och kvällens promenad med Raja 
fick förläggas till ofarligare gångvägar.
Stora grenar och otaliga kvistar ligger på marken som om någon 
jätte stått och rensat bland träden.
Mina ståtliga solrosor ligger som hundhoppningshinder 
kors och tvärs i trädgården!
**************
Jag har varit med Bettan och hennes KM och lämnat
Törnrosornas Afrikatäcken i Stenum.
Jag passade på att rensa bland mina kviltar 
och skickade med 4 stycken som jag sytt.
*****************
Under några dagar så har jag sytt några stygn då och då.
Jag hade lite överblivna remsor som blev över 
när jag sydde min grå kasse för någon vecka sedan.
Tycker att det blev helt Ok med det röda till allt det grå.

När vi var i Stenum så passade vi på att kolla in utbudet
på Slöjd Detaljer. 
Tyckte så synd om denna så den fick följa med hem;-)
*************************
Tack för era fina kommentarer under gårdagens inlägg.
OM ni skriver några rader på er egen blogg om 
mitt födelsedagsbus, länkar till mig och skriver och berättar 
för mig att ni gjort det så får ni två extra lotter!!!
***************************
Äntligen har KM kommit hem från sin fisketur.
Nu blir det mys med popcorn och Arsenal!!!
Kram på er!
Maja



2 kommentarer:

  1. Det blev en riktig färgklick med det röda. Snyggt.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad glatt det blev med den röda kvadraten bland de går.

    Jag "blandade" inte så medvetet av de blå kvadraterna - bara tog av de färdigskurna, men det blev helt OK. Förvaringen passar i badrummet där jag mest har blå detaljer.

    SvaraRadera