tisdag 15 november 2011

Jag hittar in i Paradiset...

...då och då, 
men just nu är det inget Paradis.
Snarare ett skräprum med vadd, tråd och tyger överallt!
(vet att jag skrev så för någon vecka sedan och har städat, 
men på något konstigt vis så har det hänt igen)!!!
***********
Kommer någon ihåg lådan med triangelbitar av
Fig Tree Quilts tyger?
Startsträckan blev en vecka.
I dag började jag skära och sy:
Egentligen är jag inte förtjust i bakgrundstyget som är lite för 
rosa/aprikost för min smak, men jag har kommit
över en stor bit till ett bra pris.
Dessutom så lyfter det de flesta av de andra tygerna.

Jag älskar verkligen Joanna Figueroas tyger!!!
Förstår ingenting eftersom jag är galen i de skrikigaste cerise,
 lime och turkos i vanliga fall, 
men min dröm är att göra om här hemma och inreda
med dessa mjuka och varma toner och tyger.

Jag fick se hennes nya serie på True Up; California Girl,
 som kommer i Mars 2012.
Den är helt ljuvlig!!!
Dags att spara pengar så man kan shoppa!!! 
***************************

Vill visa vad som brevbäraren kom med idag!
TACK IMMI!!!
Jag vet precis vad jag ska göra med dessa!
Hade jag inte börjat med mina Fig Treescraps så
hade dessa Vackra Tildatyger varit sönderskurna nu!
Tack också för de fina orden du skrev!
På tal om att skriva fina ord,
så känner jag mig väldigt glad, lycklig och ödmjuk för
det ni skriver till mig.
Både här på bloggen och det som kommer i min privata mail!
**********************
Ha en skön kväll!
Kram Maja


4 kommentarer:

  1. Visst är det kul när brevbäraren kommer med mjuka paket!!Härligt att du hittat in i Paradiset igen,Hoppas du och JohannaF får många dagar tillsammans med era favvis tyger/kram

    SvaraRadera
  2. Jag tror att man behöver både starka färger och lite lugnare färger omkring sig en balans liksom ;o)
    Just nu har jag ett välstädat syrum men ingen riktig ork och energi att använda det. Stickar i stället... Kramar Ullis

    SvaraRadera
  3. Min yngste son sa i söndags att han tyckte jag hade för mycket grejer i mitt syrum. Suck! Jag försöker plocka undan vartefter men drar fram mer än det som läggs tillbaka. Måste skärpa mig.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Fin stjärna. Alla tyger är egentligen "fina". Det är hur man sätter ihop dem som är grejen har jag förstått efter många års testande.
    Härligt med mjuka paket i brevlådan.

    SvaraRadera