torsdag 24 november 2011

Shoppa och ha kul...

...när man inte kan göra något annat!!!
Jag har inte sovit lång stund i natt, 
men jag har läst ut två kärleksromaner och sett en halv hockeymatch!
Om man har axlar och armar som värker så är det inte lätt!
OM man sedan är eller iaf varit riktigt dum och tagit i och jobbat för mycket
så får man faktiskt skylla sig själv!
(varför kan en del människor aldrig lära sig)?

Och till råga på allt så är det bara köket som är någorlunda klart och fint!
Resten av bottenvåningen ser ut som.........

Jag behövde inte fundera lång stund för att inse att något "ordentligt" skulle inte bli gjort idag.
*****************
I min plånbok har en blomstercheck legat och lockat ett tag.
Gunilla G skickade den, ett rart brev och en karta frimärken tidigare i höstas.
Vilken uppmuntran!!!
Jag har tackat Gunilla, 
men inte tagit mig tid att gå in i blomsteraffären förrän idag.
Visst, jag handlade för mer än vad checken visade, 
men vilken lycka att välja och vraka bland snittblommorna!!!
TACK!!! 
GUNILLA G
Jag blev så glad för din uppskattning!

På hemvägen stannade vi på Gengåvan och jag handlade fina 
second-hands glasartiklar.
Sedan handlade jag i Hemköp här i Ryd 
och då hade de rosor i billiga buketter.
När jag ändå skulle skära i blomstjälkar så lät jag en bunt följa med hem;-)
Glasskålarna är sockerskål och gräddsnipa från samma serie 
och eftersom det var REA på Gengåvan så fick jag betala 25:- för båda.
Jag älskar att jobba med blommor och göra olika bordsuppsatser!!!
Nu ska jag försöka att ha en liten framme hela vintern!!!
Köket luktar blomsteraffär 
och jag blir lycklig både av doften och av att jobba med det gröna! 

Fortsätter att visa ännu ett Afrika täcke.
Min Pingla Mia har sytt ett i Sudoku-mönster.
Ljuvliga höstfärger!
Tack till dig också, MIA!
*********************
Nu ska jag vila en stund och
fundera över att det är exakt en månad kvar till julafton!
******************
Ta hand om er och ha det så bra!
Kram
Maja

8 kommentarer:

  1. Vet du, om man lärde sig allt på en och samma gång så skulle uttrycket "att jag aldrig lär mig" finnas. Att lära sig något nytt varje kallar de vise för utveckling, men jag förstår precis vad du menar. Vilka fina blommor du köpt. Kram

    SvaraRadera
  2. Åh, vilka härlig blomarrangemang du gjort. Uppiggande i höstmörkret...
    Kram till dej!

    SvaraRadera
  3. Vi har ju pratat och diskuterat detta i em via Skype....Man lär sig aldrig!! Tycker att dina gardiner och givet blomsteruppsättningarna är jätte fina!!!Kram

    SvaraRadera
  4. Snyggt täcke! Jag vill också gå på gengåvan och köpa glas.... och jag hoppas att du hinner byta gardiner en gång till;) vill ha snögubbar när jag kommer hem. Sy en julgransmatta av de prickiga;) En stor kram från Irland:)

    SvaraRadera
  5. Aj,aj. Det var precis det jag var rädd skulle hända dig. Du får ta hjälp av resten av familjen så att du håller till jul.
    Så fina blomsterarrangemang du gjort. Härligt med blommor som piggar upp tillvaron denna trista november.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Ibland tänker man helt enkelt inte till i förväg och det kan dessvärre straffa sig.
    Hoppas du haft en bättre dag idag!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera