måndag 12 mars 2012

Även jag...

...har fallit för "Swoon"
Camille Roskelly har designat och jag har sytt!
**********************
Tänk vad enkelt det kan vara nu för tiden; 
att köpa ett mönster över datorn och bara Paypal
har tagit och satt in pengarna på den andras konto så
kommer en PDF-fil med mönstret till ens egen dator.
Det tog mindre än fem minuter!!!

Jag har sett detta länge och varit "sugen" på det,
men så i går kväll bestämde jag mig.
Det blev en stund med att försöka komma ihåg 
lösenord och  säkerställa identitet, men
sedan gick det fort och bra!!! 

I dag har jag sytt.
Jag tycker att den är jättefin!
Stoltast är jag över att jag kunde
plocka olika tyger ur "stashen" och inte
falla i min vanliga fälla att
plocka tyger från samma serie!!!

Mönstret innehåller nio "Swoon stjärnor",
men det tror jag inte att mitt färdiga arbete kommer att göra!
*************************
Watercolor arbetet ska sys ihop,
men idag har det suttit bra på designtavlan!
God kväll och God Natt!!!
Kram Maja

17 kommentarer:

  1. Oj vilken häftig stjärna!!!! Färgerna är kanon!!
    Kram sytanten

    SvaraRadera
  2. Så himla snygg stjärna! Och ditt färgval är toppen! Lycka till med resten, hur många det nu blir! :-)

    SvaraRadera
  3. Vilken fin stjärna!! Den gillar jag jättemycket .... kram

    SvaraRadera
  4. This is quite a popular block. I love your color choices.

    SvaraRadera
  5. Jättefin stjärna, snygga färger.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Underbart textilt konstverk du skapat.
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  7. Vad man jag tillägga annat än att instämma med ovanstående.
    Kram Marianne

    SvaraRadera
  8. Wow, häftigt att se. Det där mönstret var mitt livs första som jag köpt. Det gjorde jag i höstas. Efter att ha gjort några log cabin-täcken av alla tyger efter klädsömnad till barnen genom åren, så tog jag i höstas steget och började köpa nya tyger och så premiärade jag med detta Swon-mönster. Gud, så kul det var att sy!!! Jag har sytt 5x5 rutor. Men jag ser helt klart att ditt färgval är bättre än mitt. Mitt blev faktiskt lite blekt, jag var lite för försiktig i färgvalet. Men man lär sig väl... :)
    Det är alltid lika kul att läsa din blogg.
    Helena Å

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig stjärna, snygga tyger du har valt, detta ser jag fram emot att följa! Kram Immi

    SvaraRadera
  10. Tycker också att det var ett trevligt block och ditt tygval är jättebra. Visst är det praktiskt att köpa mönster som du gjort! Kommer även att följa din Water-color då jag är väldigt svag för den tekniken. Kram

    SvaraRadera
  11. Jättefräckt mönster! Snyggt med de färgerna!
    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  12. Skriver bara kram ...alla ord är redan skrivna!!

    SvaraRadera
  13. Toppensnyggt! Jättefina färger du har valt också!

    SvaraRadera