lördag 30 juni 2012

Tidningsutmaningen!!!

I Januari utmanade jag alla hågade att vara med om en tidningsutmaning!
Den är:
 NATURLIGTVIS FORTFARANDE
ÖPPEN FÖR ALLA KVILTARE!!!
Jag hade tänkt att skriva lite om den idag 
och påminna om
att denna utmaning fortsätter året ut.
Dessutom skulle jag berätta att jag redan nu efter ett halvår
ville överraska med en liten utlottning!!!!
En av de som anmält att hon ville vara med på utmaningen 
och som sytt och rapporterat till mig
är GUN.
Grattis Gun, du har vunnit 
panelen med ugglor som sitter i mitten av bilderna 
här ovan!!!!
Panelen är sponsrad av:
Anna på Butiken Annalunda.
Ett stort Tack till Anna som skänkte tyget!!!
Till nyår blir det fler utlottningar
bland er som sytt,
bara så ni vet;-0).
*****
Tack till alla ni som skickade uppmuntrande ord efter gårdagens inlägg!
De behövdes!!!
Tyvärr håller inte vissa av mina nära och kära med er om att
jag passar i hatten!
GAMMAL och ÄLDRE
är två av epiteten de sagt om mig och min hatt!!!
****
Om någon undrar över bilderna med turkosa tyger så
fungerar de just nu som inspiration.
OM jag får tid att sätta mig att sy så kanske, kanske...
****
Ha det nu gott resten av kvällen!
och 
Mrs. Deadline som undrade för en bra stund sedan om 
det skulle bli något inlägg idag.
Jag "strulade" med det lite,
men;
-Här är det!!!!

Kram
Maja

7 kommentarer:

  1. Gammal och äldre... säg vem som klarar sig ifrån det?? Jag bara undrar?
    Du kan konsten att få igång oss du. Duger det att vara med nån gång eller måste man leverera varje månad för att vara med i din tävling? Men tidningen med inspirationen är rätt ny förstås!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Men Maja...dom är bara avundsjuka på att det är just du som har så fin hatt!!! Du får sy till dom oxå. Kram sytanten

    SvaraRadera
  3. Du är en go inspiratör ,,, tack gör det!!! Och Grattis Gun!!Nu väntar vi på spänning på bad du fixar av detta tyg!! Kram

    SvaraRadera
  4. ... det här är en av de skoj sakerna jag lagt på hyllan under våren.
    Kanske dags att ta tag i ett par tidningar igen :)) Vi får se... det är mycket jag vill göra!
    GRATTIS till Gun!

    Och du, Maja! Tack för att du inspirera oss alla! å sen så är du söt i din hatt. Så det så!
    Kram o ha en skön söndag.

    SvaraRadera
  5. Hmmm, jag tror du behöver skicka dina nära och kära till en optiker. Jag tycker du var fin i din hatt. Strunta i vad andra tycker och var dig själv. Gillar du din hatt så använd den.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Tack!!! Vilken överraskning :) Jag tycker den här tidningsutmaningen är såååååå rolig. Den har verkligen inspirerat mig. Ibland glömmer man bort att man har alla dessa fina mönster. Jag kommer absolut att fortsätta! Tack igen!!
    Kram
    Gun A.

    SvaraRadera
  7. Grattis Gun till de söta Ugglorna!
    Tidningsutmaningen får vila ett tag för mig, men jag återkommer innan året är slut!

    Kram Kram!

    SvaraRadera