torsdag 29 augusti 2013

Ibland,...

...men inte så ofta, 
får jag en beställning av min dotter
(ni skulle bara veta vad jag fick böna och be för att få jobba lite åt henne)!
I morse kom så telefonsamtalet
som talade om storleken på maskinen som behövde ha ett skydd.
Den önskade vadden fanns hemma hos mor i Paradiset
(det är den lite "stunsigare" vadden som används som skydd till surfplattor).

När hon kommer hem nästa gång så ligger ett
färdigt fodral till hennes externa hårddisk och väntar.
Jag har sytt efter "min designers" anvisningar
och hon blev glatt överraskad när jag visade henne
via Skype. 

Naturligtvis, blev det en grön förvaring!
Alla tyger är scraps som jag sparade när jag
skar delarna till detta:

På lördag kl. 18.00 drar jag en ny scrapsvinnare.
Du har väl inte glömt att anmäla ditt arbete?

Det är torsdag och jag länkar vidare till Kelly.
Gå gärna in på hennes sida och se vad de andra kviltarna sytt.
Använd knappen i min högra marginal så är
ni där på ett klick!

Natti//Maja

8 kommentarer:

  1. Grönt är skönt så det blev en snygg förvaring.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Snygg förvaring, grönt är så snyggt! Kram till er..

    SvaraRadera
  3. Så läcker Majas förvaring blev.
    Jag anmäler Lynns dynöverdrag till scrapsutmaningen. Tveksam på om det är scraps när jag slaktat köpta begagnade jeans. Du avgör :-)

    SvaraRadera
  4. Visst är det roligt när man får göra något åt ätteläggarna? Och i grönt dessutom :-). Den är jättefin!

    Själv virkar jag en filt åt sonen. Han är låååång, så det tar sin tid, men jag är ändå så glad att han vill ha något som mamma gjort.

    SvaraRadera
  5. Fiin grön påse. Och i den roliga tekniken :))
    Klart Sanna är nöjd.

    Ha en skön helg, kram.

    SvaraRadera
  6. skön grön påse! jag har sytt litet (!) klart o länkat t dig.

    SvaraRadera
  7. What a gorgeous quilt and such a great use of the scraps for storage, Maja! You know green is my favorite color!

    Thank you so much for sharing at Needle and Thread Thursday!

    :) Kelly @ My Quilt Infatuation

    SvaraRadera