söndag 18 augusti 2013

Inspirerad!!!

 När jag läste detta:
i förmiddags fick jag en sådan sylust!
Eftersom KM skulle i väg på egen utflykt så
fick jag en stund för mig själv inne i Paradiset!
Jag plockade fram mina Kaffe Fassett scraps

Sedan "lekte" jag lite med utförandet av min 'lilla sybag.
Bettan frågade för ett tag sedan hur det skulle se ut med en dragkedja högst upp.
Det skulle kunna se ut så här, men man kanske ännu hellre skulle
ha en kortare så att den inte står upp på detta viset.
(det svarta går att stoppa ner och det blir riktigt bra, 
men det tänkte jag inte på vid fotograferingen).
Med det svarta tyget uppe är bagen 17 cm hög och med det nedvikt är den 14 cm hög.
Bredden är 22,5 cm.

Jag "blandade och gav".
Sömmarna i röd tråd och en vinröd dragkedja.
Inget jag skulle tagit i normala fall, men jag kände mig "lite lätt vild".
...och kan man tänka sig.
Mitt "borttappade" handarbete var inte söndertuggat,
inte heller var det borttappat.
Bara så totalt osynligt där det låg bland alla tygerna i dess burk
(vilken tid det tog att hitta)!

Sedan blev det en långpromenad med Zacke och efter det
lite mer sömnad.
Jag sa ju att jag var inspirerad i dag!!!

Jag "lånade" Sannas idé med att sy på hanken efteråt.
Denna är 12 cm i höjd och 16 cm bred.
Det kommer att bli många olika nessar och förvaringar i diverse storlekar.
Jag har ett "berg" av vadd som måste ta slut för att inte tala om scraps!!!

Natti Natti!
kram//Maja




11 kommentarer:

  1. Det blev väskornas dag idag då! Vad det blir snyggt med den där scrapssömnaden... den känner jag att jag vill prova... snart kan du tro! Nessen blev snygg den med... men du Maja var lite rädd om dina händer!
    Nattis och kramen till dig

    SvaraRadera
  2. Fina arbeten Du presterat i dag.
    Jag fick också jättelust att sy på det sättet, Du sytt väskan, men för min del blir det nog ett mindre projekt.
    kram

    SvaraRadera
  3. Härligt att ditt arbete inte var uppätet....Fina jobb och kul du fått sy lust!!Bambikram

    SvaraRadera
  4. Vilken syinspiration du hade igår, väskan är jättesnygg i KF:s tyger och stadkantsnessen är kul. Skönt att du hittade dina "borttappade" grejor! Kram

    SvaraRadera
  5. Haha... vad roligt att JAG kunde inspirera dej... annars är det jag som hänger efter dej hela tiden :))

    Jättesnygg, tycker allt blir fint i den här tekniken som är så befriande busig :)

    Ha det gott, kram till dej.

    SvaraRadera
  6. Och så bra att inte bushunden var skyldig. Förstår att det försvann bland dina tyger.
    Kram igen.

    SvaraRadera
  7. Jag har ännu inte sytt något av stadkanter. Men när jag ser denna lilla necessär som Du sytt blir jag allt lite "sugen". Har faktiskt börjat spara på stadkanterna för några veckor sedan. Så vi får väl se...

    Dollandesign

    SvaraRadera
  8. Søt veske og pung! Jeg liker å ha glidelås i veskene, det føles tryggest å kunne lukke veskene.

    SvaraRadera
  9. Så skönt att du hittade ditt lilla handarbete utan att det kom ut bakvägen.
    Har sparat massor av stadkanter för ett speciellt projekt som jag inte vet om det kommer att bli verklighet så de kan ju användas till annat :-)
    Kram

    SvaraRadera
  10. Fina grejer! Blev oxå sugen på den där Quilt as you go varianten!

    SvaraRadera
  11. Snacka om inspiration!!! Efter att ha läst din och AnnMarlenes bloggar är det bara att skutta ner till syrummet och SYYYYYY!
    Kramar till er båda :)
    Gun A

    SvaraRadera