fredag 30 augusti 2013

Ny scrapskudde

 Jag fortsätter med min egen utmaning till mig själv.
De vita scrapsen är alla olika
och de rosa scrapsen kommer från min
rosa scrapsbag:
Det börjar ta på mina rosa scraps nu
(det trodde jag inte).
Här är baksidan av min lilla rosa kudde.
(Jag tror att jag fick tyget med dockorna av Evaj en gång för länge sedan).

Rosorna som jag broderade gjorde att nästan allt mitt
rosa moulinégarn tog slut.
Jag känner att det är skönt att göra av med
 materialet som jag sparat på mig under många år.

Hur är det med Er?
Gör ni slut på det gamla 
eller köper Ni nytt hela tiden?

Nu länkar jag till AmandaJean
och

Allt gott till Er!
Maja


11 kommentarer:

  1. Stämmer Maria att detta tyg har du fått av mig!!Roligt att vi båda hade kudd tema idag.Tyvärr var det inga scraps från dig i mina kuddar men den som väntar...Kram till familjen och dig från Bambi

    SvaraRadera
  2. Jag har också en kudde i dag :-)
    Din är liten och gullig, min är stor och knubbig! Hm kanske don efter person?
    Scrapsbagen är sååå fiiiin!
    kram

    SvaraRadera
  3. Så fin kudde med en massa fina detljer.

    Ambitionen är väl att göra slut... men det är lätt att köpa nytt, och roligt :))

    Kram till dej

    SvaraRadera
  4. Jättesöt kudde men fattar inte riktigt hur knytningen på baksidan funkar. Var är öppningen för innerkudden?
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilken samvetsfråga, jag finns i båda lägren! Känner glädje i att samla på mig och veta att jag har. Men ibland får jag göra en uppryckning. Är på väg till Förslöv idag, på kurs med Tamara. Kram från MonicaJ

    SvaraRadera
  6. Jättesöt kudde! Mina scraps är sorterade, men ligger och väntar på att bli använda:)
    Jag vill göra så mycket så jag vet inte vad jag ska börja med, men än så länge får allt sånt vänta pga armen.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  7. Tack snälla Maja för de fina tygerna och utmaningen... jag behöver ju en sån om jag ska vakna till!
    Åhhh... vilken liten karamell du fixat till! Rosa är också användbart ser du ju!!
    Jag måste nog ta lite tid till att sortera mina scraps... de ligger på alltför många ställen för att jag ska kunna ha nån överblick över dem!! Alltid finns det en massa jobb som ska göras... nån gång!!
    Kram till dig!

    SvaraRadera
  8. Underbara kuddar! Både den här och den förra! Jag följer nog för många bloggar för jag hinner inte med att läsa och kommentera utan ligger ständigt efter :( Kramar Ullis

    SvaraRadera
  9. Oh, så ljuvliga saker du sytt.Broderat också,det gillar jag:-))
    Använder mycket liggande just nu, både till det ena och det andra. Min lilla muggmatta , som jag visar idag, får den vara med i din utmaning?
    Trevlig helg och kram Gudrun

    SvaraRadera
  10. Haha, vilken rolig och fin kudde!!! Häftigt med det rosa tyget. Jag har (äntligen) börjat använda mitt broderigarn. Quiltar täcken med det. Har hur mycket som helst :)
    Gun A

    SvaraRadera
  11. Du är fantastisk till att få ihop underbara saker utav vad som du tar i dina händer! Kram på dig..

    SvaraRadera