måndag 14 mars 2011

Nästan vanlig måndag:-)

Måndag morgonen började som de flesta måndagar.
Väckarklockan ringer och jag snoozar! 
En gång, tre gånger. Efter fem gånger måste jag upp!!! 
Min gäst kommer inom en kvart!!!
Jag hinner att tvätta av mig och få på mig kläderna.
Ingenting mer, men vi har trevligt 
och jag får sällskap när jag käkar frukost!
Följa A nästan hela vägen till jobbet 
och sedan gå och möta L vid bussen.
Efter en timmas promenad med Raja och 
trevligt promenadsällskap så kom jag hem och 
satte fart på både mig och Janne.
Nu är Annas utmaningstyger förvandlade
 till "grejjer" och om posten sköter sig 
så borde hon ha paket i morgon!
**************************************** 
Jag fick en bok med posten idag.
Än har jag bara hunnit att bläddra lite i den, 
men den verkar väldigt trevlig!
***************************



Afrika-damernas träff blev inställd i kväll.
Så jag har varit och hängt om utställningen i biblioteket.
Sex stycken nya Afrikatäcken hängdes  
(de som Bettan och jag sydde i torsdags och fredags)
och så plockade jag hem en del och
om allt går som det ska så lämnar jag över dessa kviltar 
och några fler i Stenum i morgon. 
********************************
Kul att ni skrev så snällt om mina inte allt för vackra yllesulor.
Jag gillar naturmaterial och är så glad att jag "kom till skott"
och sydde mig ett par.
Nu är det läge för soffan!
Ha en trevlig kväll!
Kram Maja



8 kommentarer:

  1. Fina täcken! Jag gillade speciellt det med vitt i.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Försöker och försöker skriva komentar. Jag har registrerat ett googlekonto. Men det tycks inte hjälpa. Blir roligt att se om detta kommer att fungera.

    SvaraRadera
  3. Du fick mig att fundera över om jag skulle sno Elsas ull i rosa och turkos för att göra något liknande. Men det är nog bäst att jag avstår från det. Snygga var de inte men säkert varma och goa.

    SvaraRadera
  4. Ni är verkligen flitiga i Afrika-gruppen. Härliga täcken!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Det där med snooze känner jag mycket väl igen, tänk att det ska vara så svårt att gå upp direkt när klockan ringer.....
    Ha en lika bra tisdag nu!!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  6. snoozandet känner man igen... bara en gång till... zzzzz. Du fick ju en bra dag på det stora hela ändå vad det verkar! Kul att ni har utställningar med era "täcken" också, hade jag bott närmare hade jag både gått och tittat och känt på dem. Men jag får ju njuta här i din blogg istället. ;) Lite taskigt med känseln bara... hehe. Kram o ha en bra tisdag också tycker jag!

    SvaraRadera
  7. Har skrivit kommentarer flera dagar i rad med mitt googlekonto men de försvinner. Jag får väl fortsätta att vara anonym. Det var fina täcken. Gumpis.

    SvaraRadera
  8. Tack Maja för din omtanke. Är jag inte bättre i morgon, så tar jag kontakt med vårdcentralen. Fast jag tror inte det behövs. Det känns redan bättre.

    Vilka härliga täcken du visar oss.
    ha en bra dag. Nu ska jag lägga mig på soffan och lyssna TV, inte titta så mycket. för ögonen vill vila.
    kram

    SvaraRadera