söndag 27 mars 2011

Vilken dag...

...började med "sovmorgon" eftersom kroppens klocka inte ställt om till sommartid.
Rajas morgonpromenad blev en tipspromenad med KM som sällskap. 
Jag såg när de rättade vår tipsrad och vet att vi hade 11 rätt. 
Inte illa! 
Jag tror tyvärr att vi blir utan pris,men vi lyckades iaf nästan "skrapa" ihop full pott!
På kviltsidan så har det blivit en hel del gjort i dag. 
Ett gammalt UFO är på G och om jag inte somnat i eftermiddags så hade det varit färdigt nu!
De som följt med på min sida har sett det förut. 

Varje månad skulle jag ha något hjärta och idag har jag gjort mitt "kvilt-kludd" 
med bl.a hjärtan. 
********************************
Ja, dagens inlägg blev både kort och inte så 
intressant, men jag lyckades iaf "klicka" ner några rader!
Nu ska jag fortsätta med lukkekanten på mitt gröna täcke. 
Att önska någon trevlig kväll nu känns lite fel!
Ha en GOD NATT känns mer relevant!
Kram Maja

13 kommentarer:

  1. Vilket härligt kvilt-kludd du gjort. :) Du är ju en hejare på att kvilta. Jag sitter här med flera toppar som ska kviltas. Det är bara modet att sätta igång som saknas.
    Nu är det dags att krama kudden så jag orkar vakna när klockan ringer imorgon bitti.
    God natt och sov gott!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Toppentjusig quiltning och jättehärlig färg på bården! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  3. Tjusig kviltning.
    Jag har också fått till mars-hjärtan fast tryckta sådana på scrapsduken till mamma.
    Nu ska jag också krama kudden, som Carmen skrev.
    Natti natti.

    SvaraRadera
  4. Snygg quiltng, kommer bli en härlig quilt!!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig färg..o va du är duktig på att göra fina saker...

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig quiltning,du är verligen säker på detta...

    SvaraRadera
  7. Vad Du kan! Din frihandskviltning är mumma!! kram

    SvaraRadera
  8. Härliga färger du sytt med! Kviltningen passar bra och jag gillar ditt "kludd". Jag gick ju kurs i Sunderbyn för att lära mig frihandskviltning förra helgen och snart ska jag börja med detta hemma.

    Kramar!
    Elisabeth

    SvaraRadera
  9. Inte sett den förut,sååå fin gillar färgerna.
    Du är duktig att quilta.

    SvaraRadera
  10. Nu har jag rast och sitter och kollar din blogg lite. Alltid lika kul! Fin kviltning! Jag kommer fortfarande inte åt min syhörna och börjar få lite abstinens. Ska bli jättekul att vi snart träffs! Du kan väl maila lite mått, så jag kan börja skära till.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  11. Alldeles underbar kviltning! Tummen upp flera gånger ;))
    Kram!

    SvaraRadera
  12. Oh,så duktig du är på att frihandskvilta.Läckert!

    SvaraRadera
  13. Jättefin kvilt. Längtar efter nästa träff. Och vill som Mia gärna skära till redan nu. Jag vet vad jag ska ha den färdig kvilten, så ivern är stor.

    SvaraRadera